جشنواره تئاتر رضوی بستری برای تولید آثار فاخر در عرصه فرهنگ است
کد خبر: 4143484
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۳
رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز:

جشنواره تئاتر رضوی بستری برای تولید آثار فاخر در عرصه فرهنگ است

امیر نصیربیگی، اظهار کرد: شانزدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی بستری برای تولید آثار فاخر در عرصه فرهنگ رضوی و تئاتر دینی است.

امیرنصیربیگی، رئیس سازمان فرهنگی شهرداری تبریزبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی اداره کل ارشاد استان، امیر نصیربیگی، رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز، امروز، چهارم خردادماه، در حاشیه برگزاری شانزدهمین جشنواره تئاتر ملی رضوی اظهار کرد: شانزدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی به میزبانی آذربایجان‌شرقی برگزار می‌شود که فرآیند و بستری برای تولید آثار فاخر در عرصه فرهنگ رضوی و تئاتر دینی است.

وی افزود: نمایش‌های اجرا شده در جشنواره  از کیفیت قابل قبولی برخوردار بوده و هنرمندان با سابقه تئاتر کشور در آن حضور دارند.

نصیربیگی گفت: در این دوره از جشنواره شاهد مشارکت گروه‌های نمایشی و مردمی هستیم و مخاطبان از حوزه تئاتر رضوی که کاری فاخر و موضوعی است، استقبال بالایی دارند.

رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز خاطرنشان کرد: سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری تبریز در کنار سایر نهادهای فرهنگی تلاش می‌کند تا زمینه را برای تهیه آثار مکتوب نمایشی، سینمایی در این حوزه فراهم کند.

وی در پایان یادآور شد: تلاش می‌کنیم تا در تهیه متون نمایشی مشارکت بیشتری داشته باشیم و از نویسندگان ملی و استانی استفاده کنیم. همچنین در این شرایط  که هزینه‌های تولید اثر بالا است، باید از گروه‌های نمایشی حمایت کرد تا فعال‌تر شوند.

گفتنی است شانزدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی به دبیری کوروش زارعی و به میزبانی تبریز از 1 تا 5 خرداد ماه 1402 با اجرای 14 نمایش صحنه‌ای از 9 استان کشور از جمله آذربایجان شرقی، مازندران، همدان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، اردبیل، یزد، قزوین و استان تهران در حال برگزاری است.

انتهای پیام
captcha