مسابقات قرآن به گسترش فرهنگ قرآنی منجر شود
کد خبر: 4143508
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۶
حجت‌الاسلام آل‌هاشم:

مسابقات قرآن به گسترش فرهنگ قرآنی منجر شود

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه مسابقات قرآنی باید به گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه منجر شود، گفت: هر اندازه در زمینه گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه تلاش کنیم بازهم کم است.

حجت الاسلام آل هاشم، امامک جمعه تبریزبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌ شرقی، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف استان، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه تبریز، امروز، چهارم خردادماه، در مراسم رونمایی از پوستر چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن اوقاف، با اشاره به اینکه متاسفانه مسابقات قرآن آنطور که باید نتوانسته است به فراگیر شدن فرهنگ قرآنی در سطح جامعه کمک کند گفت: افرادی که در این رقابت‌ها شرکت می‌کنند نتوانسته‌اند آنگونه که شایسته است از مسایل قرآنی بهره‌مند باشند و آن را در جامعه نشر بدهند. 

وی گسترش و تبلیغ فرهنگ قرآنی را توسط شرکت کنندگان در رقابت‌های قرآنی مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: متاسفانه انگیزه برخی از شرکت کنندگان در این مسابقات انگیزه تولید،کار و تبلیغ مسائل قرآنی نیست بلکه این است که بتوانند از این رهگذر به مقام ممتازی برسد و به رشته خاصی دست پیدا کنند.

آل‌هاشم، گسترش فرهنگ قرآن در میان اقشار مختلف را یکی از هدفهای برگزاری مسابقات قرآنی بیان کرد و افزود: این مسابقات بر رونق بیشتر محافل قرآنی می‌افزاید و موجب توجه به قرآن و افزایش مهارت‌های مردم در علوم قرآنی می‌شود. 

امام جمعه تبریز، ناهنجاری‌های اجتماعی موجود در جامعه را نتیجه کم توجهی به قرآن دانست و یادآور شد: همین ناهنجاری‌های اجتماعی مثل کشف حجاب که با لجاجت حاصل از جنگ نرم دشمن در کشور ظهور و بروز پیدا کرده است در اثر نبود آرامشی است که فقط درسایه قرآن حاصل می شود.

وی با بیان اینکه قرآن تنها نسخه شفابخش بشریت در جهان امروز شفایی سودمند و دارویی مبارک است که می‌تواند تمام بشریت را از ورطه نابودی نجات دهد خاطرنشان کرد: اساتیدی که در زمینه تعلیم قرآن فعال هستند باید به بعد حکمت تزکیه توجه داشته باشند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، همچنین هدف اولیه مسابقات قرآنی را شناسایی افراد مستعد در رشته‌های مختلف  قرآنی نظیر قرائت و حفظ عنوان کرد و گفت: این مسابقات قرآنی فرصت خوبی است برای کشف و شناسایی افرادی که استعداد و توانایی خاصی را در این زمینه دارند است و اگر این افراد به خوبی شناخته و تربیت شوند می‌توانند برای شهر، استان و حتی کشور در مسابقات بین المللی افتخار آفرینی کنند.

حجت الاسلام سیدشهاب الدین حسینی، مدیرکل اوقاف آذربایجان شرقی نیز در این مراسم به محورهای برگزاری چهل و ششمین دوره سراسری مسابقات قرانی اشاره کرد و گفت: این مسابقات در رشته های قرائت تحقیق ،قرائت، ترتیل، حفظ ۳۰،۲۰،۱۰،۵جزء،دعا خوانی ،اذان، ترجمه سوره یاسین ، مدیحه سرایی و همخوانی قران کریم ،معارف صحیفه سجادیه، معارف قران کریم و معارف نهج البلاغه برگزارمی شود.

وی افزود: ثبت نام در این مسابقات از طرق سایتwww.quraniran.irاز ۱۶ اردیبهشت شروع شده است و تا ۱۵خرداد ماه ادامه دارد.

انتهای پیام
captcha