به گزارش ایکنا از آذربایجانشرقی، به نقل از روابط عمومی استانداری، تراب محمدی، معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجانشرقی، امروز، چهارم خردادماه، در کارگاه آموزشی ویژه مدیران دستگاههای اجرایی استان، با اشاره به اینکه بیشترین نارضایتیها در مراجعات مردم به ادارات ایجاد میشود، گفت: مدیران باید پاسخ به مطالبات، رفع مشکلات و رعایت حقوق شهروندی را در اولویت کار خود قرار دهند و همواره پاسخگو باشند.
وی اظهار کرد: مدیران دستگاهها و نهادهای اجرایی استان برای تحقق منشور حقوق شهروندی، پیگیری مطالبات و رفع مشکلات مردم را در راس برنامههای خود قرار دهند و بهعنوان قاضی در مسند امور اداری، جانب عدالت را رعایت کنند.
محمدی، به عدم آشنایی بسیاری از مدیران با مسایل حقوقی اشاره کرد و گفت: مدیران باید با مباحث حقوقی آشنایی داشته باشند تا حقی از مردم ضایع نشود.
معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی اظهار کرد: در برخی از قوانین، دستورالعملها، بخشنامهها و آییننامهها نه تنها گرهی از مشکلات مردم حل نمیشود، بلکه گرههای کوری هم ایجاد میشود که رفع آنها مستلزم آشنایی با الزامات حقوقی و قانونی از سوی مدیران است.
وی گفت: همه ما نیازمند رعایت قانون هستیم و نسبت به همدیگر حقوقی داریم که لازم است مراعات شود.
محمدرضا سلطانزاده، مدیرکل دفتربازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری آذربایجانشرقی نیز گفت: دورههای آموزشی امور حقوقی، برای ارتباط موثر و مستمر استانداری و دستگاههای اجرایی با معاونت حقوقی ریاست جمهوری برنامهریزی شده و این معاونت نقش مهمی در تدوین لوایح، آییننامهها و بخشنامهها دارد.
وی گفت: معاونان «تحقیقات و آموزش حقوق شهروندی»، «قانون اساسی» و «هماهنگی و برنامهریزی امور حقوقی» و مدیرکل آموزش معاونت حقوقی ریاست جمهوری در کارگاههای آموزشی امروز مباحث مربوط را تدریس می کنند.
انتهای پیام