اختصاص ۴۵ میلیارد ریال اعتبار برای مرمت مجتمع فرهنگی و هنری اهر
کد خبر: 4144462
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۸
مدیرکل ارشاد آذربایجان‌شرقی خبر داد:

اختصاص ۴۵ میلیارد ریال اعتبار برای مرمت مجتمع فرهنگی و هنری اهر

سید محمدحسین بلاغی، بر ضرورت بهسازی و مقاوم‌سازی مجتمع فرهنگی و هنری شهرستان اهر تاکید کرد و گفت: برای  مرمت این مجتمع از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ۴۵ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است. 

سیدمحمدحسین بلاغی، مدیرکل ارشاد آذربایجان شرقی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، سید محمدحسین بلاغی، مدیرکل ارشاد استان، امروز، هشتم خردادماه، در جلسه شورای سیاست‌گذاری جشنواره‌های تئاتر کوتاه و عکس سال ارسباران، بر ضرورت بهسازی و مقاوم‌سازی مجتمع فرهنگی و هنری شهرستان اهر تاکید کرد و گفت: برای  مرمت این مجتمع از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ۴۵ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است. 

وی در ادامه از پیگیری اخذ مجوز برای برگزاری جشنواره بین‌المللی عاشیقلار در شهرستان اهر خبر داد و افزود: در این راستا طرح این جشنواره به میزبانی اهر جهت اخذ مجوز و تأمین منابع مالی به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال گردیده است که امیدواریم به زودی به نتیجه برسد. 

بلاغی با اشاره به ظرفیت‌های بالای شهرستان اهر در خصوص رشد رویدادهای فرهنگی و هنری گفت: برگزاری شانزدهمین دوره جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران و سومین دوره جشنواره سراسری عکس سال ارسباران نشان از وجود ظرفیت هنری و بستر مناسب رشد فعالیت‌های فرهنگی و هنری در این شهرستان می باشد که باید بیشتر تقویت گردد. 

مدیرکل ارشاد آذربایجان‌شرقی، همچنین از برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری به‌صورت منطقه‌ای و ملی در ۱۲ شهرستان آذربایجان‌شرقی طی سال‌جاری نیز خبر داد و افزود: بهترین جشنواره فرهنگی و هنری، جشنواره‌‌هایی است که نگاه ملی و منطقه‌ای داشته باشد.

ابوالفضل غنی‌زاده، فرماندار شهرستان اهر نیز در این جلسه گفت: شهرستان اهر در جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران میزبان گروه‌های نمایشی خارجی و داخلی در سه بخش خیابانی، صحنه‌ای و آیینی سنتی خواهد بود. 

وی در ادامه از عوامل اجرایی جشنواره‌های تئاتر کوتاه و عکس سال ارسباران خواست هرچه سریع تر نسبت به انتشار فراخوان‌ها در جهت تسریع روند برگزاری این جشنواره‌ها اقدام نمایند.

انتهای پیام
captcha