امام خمینی(ره) آغازگر نهضتی عظیم در میان مظلومان عالم بود
کد خبر: 4145756
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۳
استاندار آذربایجان‌شرقی:

امام خمینی(ره) آغازگر نهضتی عظیم در میان مظلومان عالم بود

عابدین خرم، در پیامی به مناسبت سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) و قیام خونین ۱۵ خرداد، مردم آذربایجان‌شرقی را به تجدید میثاق با آرمان‌های امام و رهبری و حمایت از خادمان خود در دولت مردمی سیزدهم دعوت کرد.

سالگرد ارتحال امام خمی(ره)

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، عابدین خرم، استاندار آذربایجان‌شرقی، در پیامی به مناسبت سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) و قیام خونین ۱۵ خرداد، مردم آذربایجان‌شرقی را به تجدید میثاق با آرمان‌های امام و رهبری و حمایت از خادمان خود در دولت مردمی سیزدهم دعوت کرد. 

متن پیام به این شرح است:

ایام نیمه خرداد، یادآور مجاهدت‌های بزرگمردی است که در روزگار تیره استبداد و استعمار، پرچم حق‌طلبی و ظلم‌ستیزی را برافراشت و آغازگر نهضتی عظیم در میان مظلومان و مستضعفان عالم شد که حرکت روح‌بخش آن پس از شش دهه از قیام 15 خرداد 1342، هم‌چنان جاری و ساری است.

رخداد حماسی و تاریخی انقلاب اسلامی ایران که با اراده مستحکم و عزم راسخ امام خمینی(ره)، پرده‌های سیاهی و ظلمت را کنار زده و بنیان استبداد داخلی و استعمار خارجی را در میهن عزیزمان ریشه‌کن کرد، در طول 44 سال گذشته سرشار از فرازونشیب‌هایی بود که عبور از گردنه‌های سخت و طاقت‌فرسای آن بدون هدایت‌های داهیانه آن پیر فرزانه و اعتماد و ایمان حقیقی مردم ایران به راه پرفروغ حضرتش، میسر نبود.

امروز 34 سال از عروج ملکوتی آن امام بزرگوار می‌گذرد و اینک ماییم و مسیر روشنی که آن نفس مطمئنه برای نسل‌های آینده ترسیم کرده است؛ انقلاب اسلامی ایران در گام دوم خود فتح قله‌های تعالی و پیشرفت و بنای تمدن نوین اسلامی را هدف گرفته و در این مسیر، اندیشه‌های جاویدان امام خمینی(ره) همچنان شمع راه ملت ما است.

اینجانب با ادای احترام به روح مطهر حضرت امام خمینی(ره) و تمام شهیدان انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت اسلامی و هم‌چنین گرامی‌داشت سالروز قیام خونین 15 خرداد، اطمینان دارم که مردم مومن و انقلابی آذربایجان شرقی با حضور گسترده و باشکوه در آئین‌های بزرگداشت امام راحل در جای‌جای استان، با آرمان‌های الهی آن عزیز سفرکرده و خلف صالح او، مقام معظم رهبری تجدید پیمان خواهند کرد.

هم‌چنین با عنایت به سفر استانی رئیس جمهور و اعضای هیات دولت به آذربایجان شرقی در روزهای آتی که یکی از جلوه‌های خدمت صادقانه و مخلصانه به مردم و از مصادیق بارز تداوم راه خمینی کبیر است، از مردم قدرشناس استان برای حمایت از خادمان خود در دولت مردمی سیزدهم و کمک به تحقق اهداف این دولت در حل مشکلات کشور و ارتقای سطح معیشت مردم عزیز دعوت می‌کنم.

ان‌شاءالله جلوه‌های تلاش جهادی دولت را در جریان سفر استانی آیت‌الله رئیسی به استان شاهد خواهیم بود و امیدواریم برکات و ثمرات این سفر، موجب شتاب بیشتر در روند توسعه و پیشرفت استان و آسایش و رفاه حال مردم شود.

انتهای پیام
captcha