سفر استانی رئیس‌جمهور فرصتی برای حل مسائل کلانشهر تبریز است
کد خبر: 4146145
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۰۵
استاندار آذربایجان‌شرقی:

سفر استانی رئیس‌جمهور فرصتی برای حل مسائل کلانشهر تبریز است

عابدین خرم، سفر استانی رئیس‌جمهور را فرصت خوبی برای حل مسائل شهری کلانشهر تبریز دانست و گفت: مشارکت دولت در مسائل شهری را با تکیه بر چهار اولویت شامل اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام، سامان‌دهی مناطق حاشیه‌نشین، توسعه حمل‌ونقل عمومی و احیای بافت فرسوده پیگیری می‌کنیم.

عابدین خرم، استاندار آذرباتیجان شرقی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی استانداری، عابدین خرّم، استاندار آذربایجان‌شرقی، روز گذشته، 16 خردادماه، در نشست بررسی مسائل و مشکلات بازار تبریز با حضور جمعی از معتمدان و بازاریان، سفر استانی رئیس‌جمهور را فرصت خوبی برای حل مسائل شهری کلانشهر تبریز دانست و گفت: مشارکت دولت در مسائل شهری را با تکیه بر چهار اولویت شامل اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام، سامان‌دهی مناطق حاشیه‌نشین، توسعه حمل‌ونقل عمومی و احیای بافت فرسوده پیگیری می‌کنیم. 

وی گفت: تمام تلاش ما این است که با هم‌افزایی و همراهی بین بخشی، اجازه ندهیم مشکلات شهر تبریز تداوم یابد و آینده بهتری را برای این کلانشهر رقم بزنیم. استانداری آذربایجان‌شرقی در مسائلی که نیاز به پیگیری در سطح ملی دارد در کنار مدیریت شهری است و از نمایندگان مجلس نیز انتظار داریم که در این زمینه نقش‌آفرینی کنند.

استاندار آذربایجان‌شرقی اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام را جزو اولویت‌های دولت ذکر کرد و افزود: با اهتمام شورای شهر و دستگاه‌های تابعه شهرداری تبریز بسیاری از این پروژه‌ها به اتمام رسیده است.

وی تصریح کرد: در رابطه با مناطق حاشیه‌نشین و مسیرگشایی در این مناطق نیز کارهای خوبی انجام شده و این موضوع جزو اولویت‌های دولت است که در سفر دوم نیز بحث بدنه‌سازی، سامان‌دهی ساخت‌وسازها و نجات مردم از وضعیت نابسامان این مناطق پیگیری خواهد شد.

خرم درخصوص حمل‌ونقل عمومی در شهر تبریز هم گفت: طی 10 سال گذشته در این حوزه تغییرات چندانی رخ نداده و از این رو دولت گشایش‌هایی را در این رابطه ایجاد کرد، از جمله صدور مجوز ورود یک‌هزار دستگاه اتوبوس و ماشین‌آلات سنگین مهندسی در صورت ابلاغ این مصوبه توسط دولت، به شهرداری ارجاع داده خواهد شد.

وی تصریح کرد: مهم‌ترین موضوع در حوزه حمل‌ونقل شهری، متروی تبریز است که از لحاظ منابع، مدیریت و پیمانکار دچار مشکلات اساسی بود که امروز این موضوع حل شده است؛ خط یک مترو تکمیل شده و خط دو با سرعت شروع شده و در حال پیشرفت است و امیدوایم در دو سال آینده این خط به بهره‌برداری برسد. خط سوم نیز در ادامه آغاز می‌شود که تردد مردم از این طریق تسهیل خواهد شد.

استاندار آذربایجان‌شرقی درخصوص سامان‌دهی و احیای بافت‌های فرسوده و تاریخی تبریز هم گفت: در این خصوص جلسات متعددی با وزارت راه و شهرسازی و با حضور شهرداری و میراث فرهنگی برگزار کردیم که در آن برای نوسازی در این مناطق و بازگشایی مسیرهای منتهی به آن پیش‌بینی‌های لازم انجام شده است.

انتهای پیام
captcha