اقدامات لازم برای مقاوم‌سازی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بهداشتی ضروری است
کد خبر: 4146450
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۲
عین‌ اللهی تأکید کرد:

اقدامات لازم برای مقاوم‌سازی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بهداشتی ضروری است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به ضرورت مقاوم‌سازی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بهداشتی گفت: در سطح استان آذربایجان‌شرقی از مسئولان مربوطه می‌خواهیم تا ساختمان بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها را به‌صورت جدی مورد بررسی کارشناسی قرار دهند.

بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، بهرام عین‌ اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، امروز، 18 خردادماه، در جریان سفر دور دوم ریاست جمهوری به استان آذربایجان‌شرقی ضمن حضور در شهرستان هشترود و در حاشیه افتتاح سی‌تی اسکن بیمارستان امام حسین(ع) در جمع خبرنگاران، از افزایش ذخایر دارویی در سطح کشور خبر داد و گفت: امسال تمام انرژی ما معطوف بر افزایش ذخایر دارویی بوده است چرا که معتقدیم اگر در بحث دارو تنها به موضوع سر به سر اکتفا کنیم با کمبود روبرو خواهیم شد.

وی ادامه داد: تقریباً ذخایر دارویی ۷۰ درصد افزایش داشته و خوشبختانه تولید نیز به اندازه کافی در سطح کشور انجام شده است.

عین‌اللهی همچنین با اشاره به ضرورت مقاوم‌سازی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بهداشتی گفت: در سطح استان آذربایجان‌شرقی از مسئولان مربوطه می‌خواهیم تا ساختمان بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها را به‌صورت جدی مورد بررسی کارشناسی قرار دهند و اقدامات مورد نیاز برای مقاوم‌سازی بیمارستان‌ها انجام شود.

وزیر بهداشت افزود: سی تی اسکن بیمارستان هشترود به‌عنوان یکی از دستگاه‌های پیشرفته و قابل ارتقا با هزینه‌ای بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان امروز مورد افتتاح قرار گرفت.

وی با اشاره به حضور تمام معاونین وزارت بهداشت در استان آذربایجان‌شرقی گفت: با توجه به سفر رئیس‌جمهور به استان آذربایجان شرقی امروز توفیق یافتیم در خدمت مردم این منطقه باشیم و ما در وزارت بهداشت با تمام توان و با حضور تمامی معاونین امروز و فردا در تبریز حاضر هستیم.

عین‌اللهی ادامه داد: معاونین و مدیران وزارتی امروز ضمن حضور در مناطق و شهرستان‌ها از نزدیک در جریان اقدامات صورت گرفته قرار می‌گیرند و عصر امروز با حضور تمامی معاونین و اعضای هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تبریز جمع‌بندی موارد مطرح شده و اقدامات پیش‌رو برگزار می‌شود.

وزیر بهداشت از تخصیص اعتبارات مورد نیاز پروژه‌های نیمه‌تمام در سطح استان خبر داد و گفت: پروژه‌های متعددی در سطح استان آذربایجان‌شرقی در حال انجام است و تلاش می‌کنیم تا با تخصیص اعتبارات کافی پروژه‌ها به نتیجه مطلوب برسد.

انتهای پیام
captcha