لایحه برنامه هفتم به زودی تقدیم مجلس می شود
کد خبر: 4146471
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۳
معاون امور اقتصادی سازمان برنامه و بودجه:

لایحه برنامه هفتم به زودی تقدیم مجلس می شود

رحیم ممبینی، اصلاح ساختار بودجه، توجه به موضوع مولدسازی و بازتعریف رابطه دولت و نفت را مهمترین چالش‌های برنامه هفتم خواند و گفت: به زودی لایحه برنامه هفتم تقدیم مجلس می‌شود.

رحیم ممبینی، معاون سازمان برنامه و بودجه کشور

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، رحیم ممبینی، معاون امور اقتصادی و هماهنگی برنامه و بودجه سازمان برنامه و بودجه کشور، امروز، 18 خردادماه، در جلسه‌ای با معاونان و مدیران این سازمان در تبریز، اصلاح ساختار بودجه، توجه به موضوع مولدسازی و بازتعریف رابطه دولت و نفت را مهمترین چالش‌های برنامه هفتم خواند و گفت: به زودی لایحه برنامه هفتم تقدیم مجلس می‌شود. 

وی با اشاره به روند تدوین برنامه هفتم توسعه کشور افزود: در مجموع حدود ۳۱۰ ماده پیش بینی، ۸۰ ماده جمع‌آوری و برخی از کارهای تقنینی و ویرایشی مرتبط انجام شده است.

ممبینی، اصلاح ساختار بودجه، توجه به بحث مولدسازی و بازتعریف رابطه دولت و نفت را مهمترین چالش‌های سازمان در ارتباط با برنامه هفتم خواند و گفت: در این موارد احکام بسیار خوبی پیشنهاد شده و به زودی لایحه برنامه هفتم تقدیم مجلس می‌شود.

معاون امور اقتصادی و هماهنگی برنامه و بودجه سازمان برنامه و بودجه کشور اذعان کرد: در بحث اصلاح ساختار بودجه دو مرحله‌ای شدن بودجه در مجلس تصویب شده که در مرحله اول منابع بر اساس بخش و مصارف هم بر اساس امور و فصول به مجلس اعلام می‌شود.

وی افزود: در مرحله دوم صرفاً موضوعات و برنامه‌های دستگاه‌های اصلی به مجلس ارائه می‌شود.

ممبینی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه ما هنوز دچار خودسانسوری هستیم و مطالب را واضح به مردم بیان نمی‌کنیم، خاطرنشان کرد: وضعیت منابع سال‌جاری مناسب نبوده و باید تمهیداتی در ارتباط با مصارف در نظر گرفت و مسائلی را شفاف سازی کرد.

معاون امور اقتصادی و هماهنگی برنامه و بودجه سازمان برنامه و بودجه کشور، ادامه داد: برنامه مرکز این است که به سازمان‌های استان‌ها توجه ویژه‌ای صورت گیرد و برخی از محدودیت‌های پرداختی و رفاهی در استان‌ها رفع و فاصله با مرکز به حداقل برسد.

محمدفرشکاران، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی نیز در این جلسه گفت: از سال ۱۴۰۰ تغییر نگرشی در توزیع اعتبارات استان صورت گرفته و تلاش داریم اولویت توزیع اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و جهت‌گیری بخش خصوصی را متوجه مناطق توسعه نیافته کنیم.

وی اظهار کرد: با توجه به رویکرد دولت سیزدهم و منویات سازمان برنامه و بودجه کشور از سال گذشته تلاشمان بر این است که بتوانیم در حوزه اقتصادی، بودجه‌ای و توسعه منابع اهداف مشخصی را برای استان ترسیم و اجرا کنیم.

فرشکاران، افزود: در سال گذشته موفق شدیم بیش از ۱۰۰ درصد اعتبارات مصوب سفر اول ریاست جمهوری به استان را جذب کنیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی بیان کرد: در مورد اعتبارات استان نیز توانستیم رکورد چندین سال قبل را بشکنیم؛ بطوری که ۷۹ درصد اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان را جذب کردیم که از این میزان ۹۱ درصد آن به صورت نقدی جذب شده است.

 وی ادامه داد: در مورد اعتبارات هزینه‌ای هم توانستیم ۱۰۰ درصد اعتبارات را جذب کنیم و از بابت دیون پرداختی و سایر موارد هزینه‌ای پوشش مناسبی داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha