تغییر و تحول فرهنگی نیازمند گفتمان سازی در جامعه است
کد خبر: 4152265
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۹

تغییر و تحول فرهنگی نیازمند گفتمان سازی در جامعه است

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌‌های آذربایجان‌شرقی، با تاکید بر اینکه تغییر و تحول فرهنگی نیازمند گفتمان سازی در جامعه است، اظهار کرد: برای تحول فرهنگی باید اذهان جامعه و مردم را تغییر بدهیم و بدنه جامعه و عموم مردم را با خود همراه و اقناع کنیم.

حجت الاسلام انوری، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌‌های آذربایجان‌شرقی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد انوری، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌‌های استان، امروز، 12 تیرماه، در نشست اجلاس دبیران مناطق و کارگروه‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها در دانشگاه تبریز، با اشاره به بیانات و منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص تحول فرهنگی گفت: در زمینه فعالیت‌های فرهنگی بر اساس شواهد موجود در جامعه و به خصوص دانشگاه‌ها خیلی عقب‌ماندگی داریم و بر اساس تحول و ریل گذاری اصولی و درست در این زمینه ضروری است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه تغییر و تحول فرهنگی نیازمند گفتمان سازی در جامعه است، اظهار کرد: برای تحول فرهنگی باید اذهان جامعه و مردم را تغییر بدهیم و بدنه جامعه و عموم مردم را با خود همراه و اقناع کنیم.

انوری، تاکید کرد: امروزه اسناد بالادستی و و برنامه‌های زیبا و مهمی در حوزه تحول فرهنگی تدوین شده، ولی با این وجود آنها به حالت عملیاتی در نیامده است و اثرگذاری لازم را ندارد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌‌های آذربایجان‌شرقی در ادامه داشتن فناوری فرهنگی را برای توسعه، تقویت و تحول فعالیت‌های فرهنگی در جامعه و دانشگاه‌ها را ضروری بیان کرد و یادآور شد: اردوی راهیان نور، پیاده روی اربعین و بسیاری از مناسبت‌های دیگر یک نوع فناوری فرهنگی هستند که باید از این ظرفیت‌های فناوری فرهنگی برای گسترش فعالیت فرهنگی در جامعه به بهترین شکل استفاده شود.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود کشور و وضع موجود حوزه فرهنگ باید هوشمندانه در عرصه فعالیت‌های فرهنگی وارد شویم و در این راستا نیز برنامه‌ریزی و سیاستگذاری‌های درست لازم و ضروری است.

انتهای پیام
captcha