احیای فرهنگ انقلابی بهترین راه مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن است
کد خبر: 4152524
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۵
رئیس دانشگاه‌ تبریز:

احیای فرهنگ انقلابی بهترین راه مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن است

صفر نصراله‌زاده، احیای هویت فرهنگ‌ انقلابی و اسلامی را برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن ضروری دانست و گفت: دانشگاه که مبدأ تحولات جامعه است، باید در راستای توسعه، تقویت و احیای هویت فرهنگ انقلابی و اسلامی بعد از حضرت امام خمینی(ره) پیشگام سایر نهادها و دستگاه‌ها عمل کند.

صفر نصراله زاده، رئیس دانشگاه تبریز

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، صفر نصراله‌زاده، رئیس دانشگاه تبریز، امروز، 13 تیرماه، در اجلاس دبیران مناطق و دبیران کارگروه‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها در دانشگاه تبریز، با اشاره به اینکه برگزاری چنین نشست‌هایی که در راستای توسعه و تقویت فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه‌ها صورت گیرد، سابقه نداشته است، اظهار کرد: با روی کار آمدن دکتر کلانتری و با خوش‌فکری ایشان و اعضای تیم وی، فعالیت‌های جدید فرهنگی با ارائه ایده‌های نو شروع شده که برگزاری اجلاس دبیران مناطق و دبیران کارگروه‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها به میزبانی دانشگاه‌ تبریز مشهدالشهدای دانشگاه‌های کشور دلیل این ادعاست.

وی افزود: اجلاس دبیران مناطق و دبیران کارگروه‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها، اقدامی بزرگ، ارزشمند و پسندیده است که به یقین در آینده، نتایج و ثمرات خوبی برای توسعه و تقویت فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی در دانشگاه‌ها خواهد داشت.

نصراله‌زاده در ادامه با طرح این پرسش اینکه کار فرهنگی به چه نوع کار و فعالیتی گفته می شود؟ تصریح کرد: کار فرهنگی باید پویا و با نشاط و در راستای بسط و ایجاد اعتماد و امیدآفرینی در جامعه باشد که لازمه آن اجرا و تدوین راهبردها و برنامه‌های فرهنگی با ایده‌های نو، به روز و پویا با توجه به سبک زندگی اقشار مختلف جامعه است.

رئیس دانشگاه‌ تبریز با بیان اینکه در عصر حاضر، زیست مؤمنانه الزاماتی دارد که قطعاً اگر به درستی انجام شود، نوعی کار فرهنگی محسوب می‌شود، افزود: چگونه زیستن و سبک زندگی ما می‌تواند یک کار فرهنگی باشد که لازمه تقویت آن حرکت در راستای آرمان‌های انقلاب؛ زیست مومنانه، خوش‌اخلاقی و خوش‌رفتاری است.

وی در بخش دیگر سخنان خود، احیای هویت فرهنگ‌انقلابی و اسلامی را برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن ضروری دانست و یادآور شد: دانشگاه که مبدا تحولات جامعه است، باید در راستای توسعه، تقویت و احیای هویت فرهنگ انقلابی و اسلامی که حضرت امام خمینی(ره) بعد از انقلاب، بنیانگذار این حرکت بودند، پیشگام سایر نهادها و دستگاه‌ها عمل نماید.

نصراله‌زاده در ادامه افزود: در حال حاضر، به خاطر عملکرد ضعیف در حوزه احیای فرهنگ انقلابی، تحکیم بنیان‌های عقیدتی، دینی و خانواده است که میزان تاب‌آوری افراد جامعه در مواجه با مشکلات و تنش‌های زندگی بسیار کم شده است.

رئیس دانشگاه‌ تبریز، در بخش دیگر سخنان خود آینده پژوهی، نوسازی فرهنگی، پایش کارهای فرهنگی و تقویت نهاد‌های فرهنگی را در راستای تقویت و افزایش فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه‌ها و جامعه را ضروری بیان کرد و افزود: باید نقشه راه درست و کلانی در این زمینه تدوین شود که اثربخشی لازم را داشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه توسعه و احیای فرهنگ انقلابی و اسلامی بهترین راه مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن است، یادآور شد: امروز دشمنان کشورمان با ابزارهای مختلف در صدد تضعیف بنیان خانواده‌ها و ترویج مسائل ضدفرهنگی در کشور هستند و ما  برای مقابله با آنها باید آمادگی قبلی داشته باشیم و در این رابطه، دانشگاه‌ها با ایجاد مراکز و اندیشکده‌ها می‌توانند گام‌های موثری بردارند.

نصراله‌زاده ادامه داد: دانشگاه‌ها با ایجاد اندیشکده‌های راهبردی بین‌المللی فرهنگی و با تولید دانش، فکر و اندیشه می‌توانند در مقابله با تهاجم  و شبیخون فرهنگی دشمنان، طرح و برنامه داشته باشند.

رئیس دانشگاه تبریز گفت: در آینده نزدیک اندیشکده راهبردی بین‌المللی فرهنگی هم در دانشگاه‌ تبریز ایجاد خواهد شد و در برنامه کلان و راهبردی این دانشگاه در نظر داریم چندین اندیشکده نیز با توجه به نیاز جامعه ایجاد شود.       

انتهای پیام
captcha