غدیر، تکلیف حاکمیت و حکومت اسلامی را مشخص کرد
کد خبر: 4153251
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۰
دبیر بنیاد بین المللی غدیر در آذربایجان‌شرقی:

غدیر، تکلیف حاکمیت و حکومت اسلامی را مشخص کرد

دبیر بنیاد بین المللی غدیر در آذربایجان‌شرقی گفت: غدیر تکلیف حاکمیت و حکومت اسلامی را مشخص کرد و امروز، امام زمان(ع) وارث غدیر است. 

حجت الاسلام کاملی فر، دبیر بین المللی غدیر در آذربایجان شرقی

حجت‌الاسلام حسن کاملی‌فر، دبیر بین‌المللی غدیر در استان، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌‌شرقی با اشاره به تاکیدات قرآن کریم در مورد مسئله غدیر و ولایت امیرالمومنین(ع)، اظهار کرد: با بررسی موضوعات مهم دینی و اسلامی در قرآن کریم می‌یابیم که هیچ موضوعی همانند غدیر تا این حد شفاف، روشن و محکم مطرح نشده است. 

وی با بیان این‌که مسئله غدیر در قرآن کریم همسان رسالت پیامبر گرامی اسلام(ص) مطرح شده است، افزود: پیامبر گرامی اسلام(ص) در خطبه غدیر می‌فرماید جبرئیل سه بار بر من نازل شد و خواستم که از بیان آیه تبلیغ مرا معذور دارد، چرا که مؤمنان (راستین) در اقلّیت و منافقان و خدعه‌‏گران فراوانند. 

کاملی‌فر با تاکید بر این‌که هنوز ۷۰ روز از واقعه نگذشته بود که نگرانی‌های پیامبر گرامی اسلام(ص) در سقیفه بنی ساعد خود را نشان می‌دهد، ادامه داد: در این جریان، فرصت طلبانی که پیامبر گرامی اسلام(ص) نگران خدعه‌هایشان بود، گرد آمده و تصمیم دیگری بر خلاف دستور خداوند متعال و پیامبر(ص) گرفتند، چراکه بر اساس آیات قرآن، امیرالمومنین(ع) منتخب خداوند بود. 

دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر در آذربایجان‌شرقی، با اشاره به نزول آیه اکمال دین در جریان غدیر و بعد از اعلان ولایت امیرالمومنین(ع)، گفت: بعد از تبیین ولایت امیرالمومنین(ع) و زمانی که هنوز دستان حضرت علی(ع) روی دستان پیامبر گرامی(ص) بود، آیه اکمال دین نازل می‌شود و خداوند اعلام می‌دارد: الْيَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دِينَكُمْ وَ أَتْمَمْتُ عَلَيْكُمْ نِعْمَتِي وَ رَضِيتُ لَكُمُ الإِسْلاَمَ دِينا؛ امروز، دين شما را كامل كردم و نعمت خود را بر شما تمام نمودم و اسلام را به عنوان دین شما پذيرفتم. 

وی با بیان این‌که پیامبر گرامی اسلام(ص) بیش از ۱۰۰ آیه در ارتباط با حضرت علی(ع) و فرزندانش در خطبه‌ غدیر قرائت کرده است، ادامه داد: سوره حمد، عصر و هل اتی از جمله این آیات قرآنی است که خداوند متعال در حق علی و فرزندانش نازل کرده و پیامبر نیز در خطبه غدیر با قرائت این آیات مبارکه، حضرت علی(ع) و فرزندانش را صراط مستقیم معرفی کرده است. 

دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر در استان با تاکید بر این‌که ۹۰ مورد از آیات قرآن کریم با خطاب "یا ایها الذین..." آغاز می‌شود، اضافه کرد: پیامبر در خطبه غدیر می‌فرماید هیچ آیه‌ای در قرآن با خطاب یا ایها الذین آمنوا شروع نشده مگر برای امیرالمومنین(ع) و عنوان "امیرالمومنین" فقط به امام علی(ع) اختصاص دارد. 

وی با اشاره به بخشی از خطبه غدیر مربوط به پیش‌بینی پیامبر گرامی اسلام(ص) در مورد دشمنان علی و مخالفان غدیر، افزود: پیامبر در این رابطه در خطبه غدیر می‌فرماید: وَسَیجْعَلُونَ الاْءمامَةَ بَعْدی مُلْکاً وَاغْتِصاباً، ألا لَعَنَ اللّه‏ُ الْغاصِبینَ الْمُغْتَصِبینَ؛ به زودی امامت را بعد از من به عنوان پادشاهی و با ظلم و زور می‏‌گیرند. خداوند غاصبین و تعدی‌کنندگان را لعنت کند. 

کاملی‌فر، با تاکید بر تصریح نبی مکرم اسلام(ص) در مورد ضرورت تمسک به ولایت امیرالمومنین(ع)، خاطرنشان کرد: پیامبر گرامی اسلام(ص) در خطبه غدیر می‌فرماید: مَعاشِرَ النّاسِ، أَنَا صِراطُ الله‏ِ الْمُسْتَقیمُ الَّذی أَمَرَکُمْ بِاتِّباعِهِ، ثُمَّ عَلِی مِنْ بَعْدی، ثُمَّ وُلْدی مِنْ صُلْبِهِ أَئِمَّةُ الْهُدی، یهْدُونَ إلَی الْحَقِّ وَبِهِ یعْدِلُونَ. ای مردم، من راه مستقیم خداوند هستم که شما را به پیروی آن امر نموده، و سپس علی بعد از من، و سپس فرزندانم از نسل او که امامان هدایت‌‏اند، به حق هدایت می‏‌کنند و به یاری حق به عدالت رفتار می‏‌کنند. 

دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر در آذربایجان‌شرقی، با بیان این‌که تبلیغ و تبیین مسئله امامت و ولایت سرلوحه مسئله غدیر است، اضافه کرد: پیامبر گرامی اسلام(ص) در این رابطه مسئولیتی را هم متوجه ما کرده‌اند و بر همگان واجب است تا روز قیامت و نسل به نسل به مسئله امامت را تبیلغ و تبیین کند. 

امتی که پاسدار ولی خداست، عاشوراها را نمی‌بیند 

وی با اشاره به این‌که امیرالمومنین(ع) منتخب خداوند بوده و امتی که پاسدار ولی خدا باشد، عاشوراها و کربلاها را نمی‌بیند، افزود: علامه امینی فرمود: عدم شناخت غدیر باعث ایجاد فاطمیه شد و بزرگ نشدن فاطمیه سبب اتفاق عاشورا شد. 

کاملی‌فر، با تاکید بر این‌که تمام گرفتاری‌های بعد از رحلت پیامبر ریشه در غدیر دارد، یادآور شد: عید غدیر، عیدالله اکبر بوده و ای کاش این عید بزرگ را همانند نوروز شاد و زیباتر می‌گرفتیم، چراکه بزرگترین عید آسمانی است.

دبیر بنیاد بین المللی غدیر در استان با اشاره به شناخت غدیر توسط شیعه به عنوان اساس و مبنای مکتب تشیع، خاطرنشان کرد: غدیر یعنی تاریخ شیعه و حاکمیت اسلامی، چراکه در خطبه غدیر بیش از ۲۰ بار در مورد امام زمان(عج) صحبت و چهار بار نام ایشان ذکر شده است. 

وی ادامه داد: پیامبر در غدیر تنها امیرالمومنین(ع) را معرفی نکرد، بلکه تکلیف اوصیای خود را تا قیامت روشن کرد و غدیر یعنی بیعت با امام زمان(عج) و همچنین ولایت فقیه، چراکه ولی فقیه طبق فرموده حضرت(عج)، به عنوان حجت ایشان در جامعه اسلامی است. 

کاملی‌فر، با تاکید بر این‌که خداوند اراده کرده به دست امام زمان(عج) دنبا را اصلاح و اداره کند، افزود: در سقیفه بنی ساعده فرآیندی که پیامبر گرامی اسلام(ص) برای حاکم اسلامی تعریف و مشخص کرده بود، تحریف و دستکاری شد و تمام مصیبت‌ها  و گرفتاری‌های جهان اسلام هم از همینجا شروع شد.

انتهای پیام
captcha