تمام حرکت انسان‌ها باید مبتنی بر قرآن باشد
کد خبر: 4154080
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۷

تمام حرکت انسان‌ها باید مبتنی بر قرآن باشد

معاون استاندار آذربایجان‌شرقی، با تأکید بر اینکه تمام حرکت ما باید مبتنی بر قرآن باشد، تا نتایج گهربار آن را در زندگی و اجتماع شاهد باشیم، گفت: علاوه بر قرائت و درک معنای قرآن، اخلاق و معرفت قرآنی نیز باید در رفتار، کردار و پندار ما ساری و جاری باشد. 

جهانبخش سلمانیان، معاون استاندار آذربایجان شرقی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، جهانبخش سلمانیان، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری آذربایجان‌شرقی، امروز، 19 تیرماه، در آیین افتتاحیه سی‌امین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم «ویژه کارکنان وزارت جهادکشاورزی» در تبریز، با بیان اینکه مأنوس شدن با قرائت، حفظ و ترتیل به معنای آن است که به سمت معنای قرآن، دریای معرفتی و عقلانیت قرآنی حرکت کنیم، اظهار کرد: عقلانیت قرآنی یعنی همان تعریفی که قرآن کریم از انسان ارائه می‌کند. 

وی با اشاره به آموزش‌های قرآنی در جامعه، اظهار کرد: این شرایط به برکت زندگی ما در نقطه‌ای از جهان بوده که به رنگ خون شهدا متبرک شده است. 

سلمانیان، با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در رابطه با مسابقات قرآنی و اهمیت جاری شدن قرآن در زندگی و اجتماع، تصریح کرد: این مسابقات مقدمه‌ای برای مراتب بعدی فهم، کاربست و الحاق به روح قرآن است. 

معاون استاندار آذربایجان‌شرقی، با بیان این‌که خوب و زیبا خواندن قرآن بسیار اهمیت دارد اما همه می‌دانیم که زیبا خواندن قرآن به معنی زیبا کردن کلمات آن نیست، بلکه نزدیک شدن به زیبایی ذاتی قرآن کریم است، اظهار کرد: همانگونه یک نقاش ماه را زیبا نمی‌کشد، بلکه تلاش می‌کند تا زیبایی ماه را انعکاس دهد. 

وی با تأکید بر اینکه بعد از نزدیکی به معنای قرآن و درک آن، مرحله بعدی کاربست قرآن در زندگی روزمره است، افزود: تا زمانی که این کلام زیبا با گفته‌ها، کردار، پندار و رفتار ما درهم نیامیزد، آنچنان که باید و شاید اثراتش را نخواهیم دید. 

سلمانیان، با بیان اینکه تمام حرکت ما باید مبتنی بر قرآن باشد، تا نتایج گهربار آن را در زندگی و اجتماع شاهد باشیم، گفت: علاوه بر قرائت و درک معنای قرآن، اخلاق و معرفت قرآنی نیز باید در رفتار، کردار و پندار ما ساری و جاری باشد. 

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری آذربایجان‌شرقی، گفت: بعد از عمل به قرآن، مرحله بعدی الحاق به روح قرآن بوده و در این مرحله باید روح قرآن درون انسان متجلی و نهادینه شود.

انتهای پیام
captcha