سیاست دشمن ایجاد شبهه و ناامیدی نخبگان جامعه است
کد خبر: 4170021
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۰

سیاست دشمن ایجاد شبهه و ناامیدی نخبگان جامعه است

معاون آموزشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، با بیان اینکه سیاست دشمن در دانشگاه‌ها، ایجاد شبهه و ناامیدی نخبگان جامعه است، اظهار کرد: نقش اساتید در پاسخگویی به شبهات و ایجاد روحیه امید بسیار حیاتی است.

نشست هم اندیشی، اساتید معارف

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مهدی حرزاده، معاون آموزشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، امروز، 29 شهریورماه، در نشست هم‌اندیشی اساتید معارف اسلامی دانشگاه‌های استان آذربایجان‌شرقی در دانشگاه تبریز، با بیان اینکه دشمن سرمایه‌گذاری‌های زیادی برای ایجاد فتنه‌انگیزی، آشوب و تجمع در دانشگاه‌های کشور برنامه‌ریزی کرده و با جنگ ترکیبی می‌خواهد به اهداف خود برسد، گفت: ما اساتید دانشگاه‌ها و در این میان اساتید گروه معارف برای خنثی کردن توطئه دشمنان باید همیشه و در همه حال مراقب و آمادگی لازم را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه سیاست دشمن در دانشگاه‌ها، ایجاد شبهه و ناامید کردن نخبگان جامعه است، اظهار کرد: نقش اساتید در پاسخگویی به شبهات و ایجاد روحیه امید بسیار حیاتی است، باید با روش‌های جدید بتوانیم در کلاس‌های معارف با اقناع دانشجویان، روحیه امید را در دل‌های جوانان تقویت کنیم.

حرزاده افزود: دفاع از اسلام و انقلاب و جهت‌گیری صحیح در جریانات و حوادث از رسالت‌های دانشگاه و از عمده وظایف اساتید انقلابی دانشگاه‌ها است؛ هر جا اساتید و مدیران دانشگاه‌ها پای کار آمدند و خوب عمل کردند شاهد کمترین مشکلات بودیم.  

معاون آموزشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، در خاتمه به برخی از پرسش‌های اساتید گروه معارف استان در بخش‌های مختلف آموزشی، صنفی و وضعیت امروز دانشگاه‌ها پاسخ داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد انوری، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آذربایجان‌شرقی نیز در این نشست گفت: تبادل نظر، انتقال تجربه، هم‌اندیشی و هم فکری از جمله اهداف برگزاری این نشست در آستانه شروع آغاز سال‌تحصیلی جدید است تا با انگیزه بیشتر و بهتر در راستای اهداف تعیین شده گام برداریم.

وی با تأکید بر اینکه امروز بیشتر اساتید گروه معارف و متولیان گروه‌های معارف به یک نکته اشتراک رسیده‌اند که تحول در حوزه دروس معارف ضروری است، تصریح کرد: در گذشته افرادی در برابر تغییر در نحوه ارائه دروس، روش‌ها و محتوای کتاب‌ها مقاومت نشان می‌دادند، ولی در حال حاضر همه به این نتیجه رسیده‌ایم که ایجاد تحول و فراهم کردن بسترهای مناسب در این حوزه لازم و ضروری است.

انوری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در ایجاد تحول، شاخص‌ها و جنبه‌های مختلفی وجود دارد، اظهار کرد: در ایجاد تحول در کنار توجه به محتوا و روش‌ها، باید به عنصر انسانی نیز توجه ویژه‌ای صورت گیرد، چرا که بدون توجه به عنصر انسانی آن تحول کارساز نخواهد بود.

 رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آذربایجان شرقی گفت: امروزه به برکت انقلاب اسلامی و در سایه خون شهدا و به خصوص با تلاش و کوشش شما اساتید، دانشگاه‌ها سنگر تولید علم و فناوری و تربیت جوانان متعهد، انقلابی و مومن است، امیدوارم بتوانیم از این بستر و ظرفیت مناسب، در راستای انجام رسالت علمی و تربیتی خود بهره کافی و لازم را ببریم.

انتهای پیام
captcha