جوانی جمعیت زمینه ساز تحقق ایران قوی است
کد خبر: 4172698
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۱

جوانی جمعیت زمینه ساز تحقق ایران قوی است

استاندار آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه جمعیت عامل دوام و بقای یک کشور است، گفت: اگر خواهان ایران قوی و سربلند هستیم، باید هر روز به افزایش و خوانی جمعیت و برخورداری آنان از امکانات کافی فکر و تلاش کنیم.

عابدین خرم، استاندار آذربایجان شرقی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، عابدین خرّم، استاندار آذربایجان‌شرقی، امروز 10 مهرماه، در آیین اعطای یک هزار قطعه زمین قانون جوانی جمعیت، با بیان اینکه جمعیت عامل دوام و بقای یک کشور است، گفت: اگر خواهان ایران قوی و سربلند هستیم، باید هر روز به افزایش و خوانی جمعیت و برخورداری آنان از امکانات کافی فکر و تلاش کنیم. 

وی افزود: خانواده و پایداری آن مبنای پیشرفت و توسعه جامعه بر پایه جوانی و افزایش جمعیت است.

خرم، اضافه کرد: من دستان خانواده‌هایی را می‌بوسم که با وجود مشکلات برای تربیت فرزندان و ترقی کشور می‌کوشند.

وی بیان کرد: شعار «فرزند کمتر، زندگی بهتر»،  یک توصیه جهانی علیه ما بود، زیرا هیچ کشوری با فرزند کمتر، به زندگی بهتر دست نیافته است و کشورهای پیشرفته، به نسبت وسعت سرزمین، کشورهای پرجمعیتی هستند.

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: در هشت سال دفاع مقدس نیز پرتعداد بودن جمعیت خانواده‌ها عامل پیروزی ما بود، هر چند ما خانواده‌های شهیدی با یک فرزند نیز داریم.

وی افزود: هنرمندان با برنامه‌های تبلیغی و ترویجی خود می‌توانند کمک زیادی به افزایش جمعیت و جوانی کنند.

خرّم گفت: امروز خود اروپایی‌ها اذعان می‌کنند که طرح کنترل جمعیت اشتباه بوده و آنان برای افزایش جمعیت خود می‌کوشند.

 استاندار آذربایجان‌شرقی، با انتقاد از رواج فرهنگ نادرست و روی آوردن برخی‌ها خانواده‌ها به نگهداری حیوانات گفت: باید با اتخاذ راهکارهای عملی و مورد اقبال مردم با این فرهنگ مقابله کنیم.

وی افزود: همه بانک‌ها، ادارات و نهادهای مسئول در استان مکلف و موظف شده‌اند که برای تسهیل دسترسی مردم به مسکن تلاش کنند.

خرم، ادامه داد: آذربایجان همواره سر ایران بوده و همواره سرنوشت کشورمان را در حفظ تمامیت ارضی ایران رقم زده است و با افزایش جمعیت باید در راه صیانت از این افتخار تاریخی گام برداریم.

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: البته برخی کمبودها و کاغذبازی‌های اداری پیشرفت ما را در مسیر تامین مسکن شهروندان عزیز کند می‌کند، که برای رفع آن می کوشیم. 

انتهای پیام
captcha