توسعه پایدار موجب ایجاد آسایش رفاهی می‌شود
کد خبر: 4180319
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۷
استاندار آذربایجان‌شرقی:

توسعه پایدار موجب ایجاد آسایش رفاهی می‌شود

عابدین خرّم، با بیان اینکه توسعه پایدار موجب ایجاد آسایش رفاهی می‌شود، گفت: سرمایه‌گذاری در همه شهرها مخصوصا شهرهای تاریخی یک قدمت تاریخی دارد.

عابدین خرم، استاندار آذربایجان شرقی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، عابدین خرّم، استاندار آذربایجان‌شرقی، امروز، 15 آبان‌ماه، در آیین آغاز به کار بخش علمی همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری تبریز در تالار وحدت دانشگاه تبریز، با بیان اینکه توسعه پایدار موجب ایجاد آسایش رفاهی می‌شود، گفت: سرمایه‌گذاری در همه شهرها مخصوصا شهرهای تاریخی یک قدمت تاریخی دارد. 

وی با اشاره بر اینکه نقش انسان‌ها مهم‌ترین اصل سرمایه‌گذاری است، افزود: فرهنگ و آداب و رسوم مساله‌ای است که گذشتگان ما معماری و سازه‌های شهرها را مبتنی را با آن فرهنگ پیش‌بینی می‌کردند که اگر مثال بزنم می‍‌‌توان به شهرهای یزد و اصفهان و تبریز اشاره کرد. 

خرم با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در شهرها به ویژه در شهرهای بزرگ دارای قدمت تاریخی بوده و تبریز نیز پیشینه زیادی در این خصوص دارد، ادامه داد: در موضوع سرمایه‌گذاری به سه مقوله نقش انسان‌ها، فرهنگ و رسوم و همچنین سازه‌ها و خیابان‌ها توجه شود و هر سه اینها، رکن رکین و جزو مهم‌ترین موضوع در زمینه سرمایه‌گذاری است.

استاندار آذربایجان‌شرقی، افزود: مدنظر قراردادن این سه مقوله، به رفع مشکلات موجود، برنامه‌ریزی بهتر برای آینده و همچنین ارایه راهکار مناسب کمک کرده و زمینه را برای سرمایه‌گذاری با کیفیت فراهم می‌کند به این معنی جایی از شهر فراموش نمی‌شود و فاصله بین بالا و پایین شهر کمتر می‌شود.

وی گفت: باید مردم را در سرمایه‌گذاری‌ها مشارکت داد زیرا اصلی‌ترین منابع شهرداری‌ها، همین سرمایه‌های خرد مردمی هستند اگر سرمایه‌گذاری شفاف باشد و ایجاد اعتماد کند مردم استقبال می‌کنند و در توسعه شهر مشارکت کرده و آن را وظیفه خواهند دانست. منابع محدود است و نمی‌توان همه مشکلات و طرح‌ها را با آن منابع پیش برد از این رو مشارکت مردم در طرح‌ها ضروری بوده و خلاء‌ها را پر می کند.

خرم، بر زمینه‌سازی برای حضور بیشتر بخش خصوصی در موضوع سرمایه‌گذاری تاکید کرد و گفت: پاسخگو بودن مقابل مردم، مشارکت بخش خصوصی را تاثیرگذارتر می‌کند، اگر مردم احساس کنند که سرمایه‌های آنها در جای درستی هزینه می‌شود نوعی اعتماد و امید ایجاد خواهد شد در غیر این صورت اصلی‌ترین سرمایه که همان سرمایه مردمی است از بین می‌رود.

استاندار آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه سرمایه‌گذاران مطرحی در تبریز و استان وجود دارد که می‌توانند طرح‌های عمرانی بزرگ مقیاس را اجرا کنند که باید از این ظرفیت‌ها استفاده شود، گفت: اهتمامی که در شهرداری وجود دارد امیدوارم در دولت سیزدهم، این ظرفیت‌ها در راستای ایجاد رفاه عمومی شهروندان بکار گرفته شود.

انتهای پیام
captcha