معادلات منطقه با وقوع طوفان الاقصی بهم خورد
کد خبر: 4182472
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۴
رئیس دانشگاه تبریز:

معادلات منطقه با وقوع طوفان الاقصی بهم خورد

صفر نصراله‌زاده با اشاره به عملیات غرور آفرین طوفان الاقصی با بیان اینکه همه معادلات منطقه با وقوع این عملیات بهم خورد، گفت: چراکه تاکنون هیچ عملیاتی با این حجم و غافلگیری رخ نداده بود.

صفر نصراله زاده، رئیس دانشگاه تبریز

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، صفر نصراله‌زاده رئیس دانشگاه تبریز، روز گذشته، 26 آبان‌ماه، در نشست هم‌اندیشی مدیران اندیشکده‌ها و اعضای شورای راهبردی اندیشکده‌ قفقاز، آناتولی و آسیای میانه‌ دانشگاه تبریز، با بیان اینکه ما در حال حاضر گنجینه‌های ارزشمندی از لحاظ تولید فکر و اندیشه در اختیار داریم که باید از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم، گفت: اگر مواجهه‌ درستی با موضوعات مهمی چون قفقاز داشته باشیم، نتایج خوبی را کسب خواهیم کرد و در غیر این صورت تهدید بزرگی خواهد بود.

وی در خصوص ضرورت ایجاد اندیشکده‌ قفقاز، آناتولی و آسیای میانه‌ در دانشگاه تبریز نیز، افزود: ما در دانشگاه تبریز با توجه به رسالت خود، به این نتیجه رسیدیم که باید عالمان و اندیشمندان در یک مجموعه در کنار هم جمع شده و با یکدیگر به تولید فکر و اندیشه بپردازند و در این مجموعه نحوه‌ مواجهه‌ درست را با موضوعات مهم منطقه در دستور کار خود قرار دهند.

نصراله‌زاده، در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: دانشگاه تبریز با پیشینه‌ ۷۰ ساله در علم، تحقیق و پژوهش و به پشتوانه‌ دانشگاهی که هفت قرن پیش تاسیس شده بود و همچنین اساتید فرهیخته‌ خود، می‌تواند در موضوعات مهم منطقه نقش‌آفرینی کند.

رئیس دانشگاه تبریز افزود: همانطور که سال‌های قبل موضوعی مثل زنگزور مطرح نبود و امروز شاهد این موضوعات هستیم، ممکن است در آینده نیز مسائل جدید دیگری نیز پیش بیاید. در حال حاضر بحث غزه مهم‌ترین موضوع در جهان اسلام است و خوشبختانه افکار عمومی در کل دنیا علیه رژیم جعلی صهیونیستی بسیج شده است.

وی با بیان اینکه بنا به فرموده‌ امام خمینی(ره)، رژیم صهیونیستی یک غده‌ سرطانی است، اظهار کرد: متأسفانه با وجود اینکه این رژیم هیچ عمقی نداشت، ولی با حمایت و رفتار منفعلانه‌ برخی از کشورهای منطقه رفته رفته بزرگ شد. اما با توجه به اینکه بعد از انقلاب اسلامی، بزرگ‌ترین حامی خود یعنی ایران را از دست داد، دوست تمام عیار اسرائیل به دشمن تمام عیار تبدیل شد و اکنون نیز این رژیم جعلی، در منگنه‌ای سخت گرفتار شده است.

نصراله‌زاده با اشاره به عملیات غرور آفرین «طوفان الاقصی» اظهار کرد: تمامی معادلات منطقه با وقوع این عملیات بهم خورد. چراکه تاکنون هیچ عملیاتی با این حجم و غافلگیری رخ نداده بود؛ به‌طوریکه علاوه بر تخریب هفت شهرک صهیونیست نشین، بیش از یک هزار و ۸۰۰ زخمی، ۳۰۰ کشته و صدها اسیر به همراه داشته است که دستاورد کمی نیست.

وی گفت: غافلگیری اطلاعاتی، اثبات آسیب پذیری رژیم صهیونیستی و افزایش اعتماد به نفس جبهه‌ مقاومت از دیگر دستاوردهای این عملیات به شمار می‌رود و هیچ شک و تردیدی نیست که اراده‌ برخی کشورها در خصوص گره زدن استقلال خود به این رژیم، کاملا سست شده است.

رئیس دانشگاه تبریز در خاتمه شکست ناپذیری اسرائیل غاصب را یک افسانه عنوان و اظهارکرد: اکنون شرایط بسیار خوبی برای کارکردن در صحنه‌ نبرد با اسرائیل به وجود آمده است و ما باید با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها از جمله اندیشکده‌ها و مراکز تولید فکر و اندیشه در جهت تحقق وعده‌ی رهبر معظم انقلاب و نابودی رژیم جعلی صهیونیستی حرکت کنیم.

انتهای پیام
captcha