شیعه به داشتن علامه طباطبایی باید افتخار کند
کد خبر: 4182629
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۳
رئیس مجمع عالی حکمت اسلامی:

شیعه به داشتن علامه طباطبایی باید افتخار کند

آیت‌الله فیاضی، از علامه طباطبائی به عنوان عالم صالح که در پی پیاده سازی سیره و آموزه‌های پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) بود، یاد کرد و گفت: شیعه به داشتن همچون شخصیت بی‌مانندی باید افتخار کند.

حجت الاسلام فیاضی، رئیس مجمع حکمت اسلامیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا فیاضی، رئیس مجمع عالی حکمت اسلامی، امروز، 27 آبان‌ماه، در کنگره بین‌المللی علامه طباطبایی در دانشگاه تبریز، با بیان اینکه علامه آنچه که می‌دانست عمل می‌کرد و به آن التزام داشت، گفت: بر همین اساس است که سخنان و گفتار این مرد بزرگ جهان تشیع، همواره خواهان داشته و دارد چون یک عالم متقی بود که خدامحوری تمام ظاهر و باطنش را فرا گرفته بود.

وی از علامه طباطبائی به عنوان عالم صالح که در پی پیاده سازی سیره و آموزه‌های پیامبر(ص) و ائمه اطهار (ع) بود، یاد کرد و گفت: شیعه به داشتن همچون شخصیت بی‌مانندی باید افتخار کند.

فیاضی، عصر کنونی را عصر طلایی اسلام بعد از صدر اسلام دانست و با تاکید بر اینکه باید همگان قدردان و شکرگذار زمان کنونی باشیم، ادامه داد: حرکت در مسیر بندگی خدا از جمله درس‌های ماندگار علامه طباطبائی است که امروز جامعه ما به شدت نیازمند چنین روش‌هایی است.

این استاد حوزه علمیه قم، با اشاره به اینکه علامه طباطبائی در علوم مختلف مجتهد و دارای نوآوری‌های مختلف بود، اظهار کرد: در زمان حاضر باید قدردان چنین افرادی باشیم که در نسل‌های بعدی خود اثرگذار بودند و باید سیره آنها را سرمشق خود قرار دهیم.

وی شخصیت چندبعدی علامه طباطبائی را مورد اشاره قرار داد و یادآور شد: بیانات مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با دست اندرکاران کنگره نشان دهنده عمق و اثرگذاری علامه در زندگی فردی و اجتماعی و سیاسی ماست که به طور کامل و جامع در بیانات ایشات متجلی شد.

فیاضی تشخیص درست و اصولی حق و باطل را از ویژگی‌های بسیار ممتاز علامه برشمرد و با اشاره به موضع گیری‌های ایشان در زمان مبارزات انقلابی مردم ایران، گفت: دفاع از امام راحل در آن دوران خفقان از جمله اثرگذاری‌های علامه بود که برکات آن با پیروزی انقلاب اسلامی نمایان شد.

رئیس کنگره بین‌المللی علامه طباطبایی ضمن قدردانی از تلاش و مجاهدت تمام مسئولان استانی استان آذربایجان‌شرقی در هر چه باشکوه‌تر برگزار شدن این کنگره بزرگ، به فراز‌هایی از آیات الهی اشاره کرد و گفت: خداود متعال قابلیت‌ها و توانایی‌ها و استعداد‌هایی که برای انسانی قرار داده را در هیچ موجودی قرار نداده است.

وی با اشاره به این که خداوند متعال فطرت و ساختاری به بشر اعطا کرده است که آن را به گل سرسبد خلفت الهی قرار می‌دهد ادامه داد: انسان در دفع یا شکوفاسازی این فطرت موجودی آزاد است؛ انسان‌ها ولو در ظاهر همه مثل هم و افراد یک حقیقت هستند، ولی باطنی متفاوت دارند.

فیاضی، به ویژگی‌های عالم صالح و اهل عمل اشاره و علامه طباطبایی را از برجسته‌ترین علمای تراز جهان اسلام در وادی علم و عمل دانست و گفت: علامه طباطبایی، چون می‌خواست بنده خدا باشد، همین که وارد نجف شد چیزی نگذشت که مرحوم قاضی به ایشان مراجعه کرد. چرا که خداوند متعال در قرآن تاکید کرده است ما وظیفه هدایت بندگان خالص را بر عهده داریم.

انتهای پیام
captcha