حضرت زهرا(س) نقطه‌ عطف اهل بیت(ع) است
کد خبر: 4188418
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۷

حضرت زهرا(س) نقطه‌ عطف اهل بیت(ع) است

مدرس حوزه و دانشگاه، گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) نقطه‌ عطف اهل بیت(ع) است که این امر نشان دهنده‌ عظمت شخصیتی حضرت زهرا (س) بوده و اوج این عظمت در آیات سوره‌ کوثر نمایان است. ‌

حجت الاسلام برگی، مدرس حوزه و دانشگاه

حجت‌الاسلام رسول برگی، مدرس حوزه و دانشگاه، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه حضرت فاطمه زهرا(س) نقطه‌ عطف اهل بیت(ع) است، گفت: این امر نشان دهنده‌ عظمت شخصیتی حضرت زهرا (س) بوده و اوج این عظمت در آیات سوره‌ کوثر نمایان است. ‌

وی در خصوص عظمت و شخصیت حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار کرد: هر چقدر درمورد شخصیت حضرت فاطمه زهرا(س)صحبت کنیم، بازهم چیزی نگفته‌ایم و زبان ما برای این کار قاصر است. با مراجعه به آیات قرآن متوجه می‌شویم که یکی از منحصر بفردترین انسان‌های جهان حضرت فاطمه است.

برگی، افزود: شناخت خداوند متعال فقط به واسطه اهل بیت عصمت و طهارت و فاطمه(س) میسر است چرا که حضرت زهرا حجت خداوند بر ائمه(ع) بوده و این امر بیانگر مقام و منزلت والای ایشان نسبت به امامان (ع) است.

این مدرس حوزه و دانشگاه، با اشاره نوع همسرداری حضرت زهرا(س)، بیان کرد: در رابطه‌ زوجین زن یا مرد بودن(جنسیت) طرفین مهم نیست بلکه انسانیت، رحمت، مهربانی و محبت است که زندگی خوب و پراز آرامش را تشکیل می‌دهد، زندگی مشترک حضرت فاطمه(س) با حضرت علی سرتاسر این ویژگی‌ها است. حضرت فاطمه(س) حتی روز عروسی خود نیز از یاد و نام غفلت نکرده است، جوانان امروزی نیز در هر مرحله‌ زندگی خود از خداوند کمک بگیرند چرا که ذکر یاد و نام خداوند ثبت معنویت گیری، برکت در زندگی زوجین می‌شود.

وی با اشاره به اینکه حضرت فاطمه زهرا(س) از بخشنده‌ترین زنان عالم در طول تاریخ بوده است، عنوان کرد: وی به قدری مهربان بود که روز عروسی خود نیز لباسش را به یک نیازمند هدیه کرده و راضی شد خود در آن روز لباس کهنه‌اش را بپوشد اما نیازمند را دست خالی از خانه‌اش برنگرداند.

برگی، گفت: رعایت تمامی این اصول در زندگی آن حضرت باعث شده است تا فرزندانی هم چون، امام حسین(ع)، حسن (ع) و حضرت زینب(س) در این خانواده تربیت شوند که جهان متاثر از آن‌ها است.

مدرس حوزه و دانشگاه، با اشاره به لقب «ام ابیها» حضرت زهرا (س)، ادامه داد: واژه‌ «ام» به معنای ریشه‌ و پناهگاه است، و مادر نیز ریشه‌ انسان است که هر فردی زمان سختی به مادرش پناه می‌برد. ارزش فاطمه‌ زهرا به عبودیت و بندگی خداست. اگر بندگی خدا در زهرا(س) نبود، ایشان صدیقه‌ کبری نبود. صدیق کسی است که آنچه را می‌اندیشد و می‌گوید، صادقانه در عمل آن را نشان دهد. هرچه این صدق بیشتر باشد، ارزش انسان بیشتر است و می‌شود صدّیق. 

وی ابراز کرد: دلیل اینکه پیامبر اکرم(ص) لقب ام ابیها را به حضرت زهرا (س) داده است پناه بودن حضرت فاطمه برای آن حضرت بوده و پیامبر هر دردی که داشت با دیدن‌ چهره‌ حضرت فاطمه به آرامش می‌رسید.

برگی ادامه داد: عایشه روایت کرده است که هر موقع و حتی به دفعات اگر فاطمه(س) وارد خانه می‌شد، رسول خدا تمام قد بلند می‌شدند و به استقبال فاطمه رفته و دست او را می‌بوسیدند و خطاب به او می‌گفتند «جانم به فدای تو سخن بگو» و زمانی که عایشه علت این کارها را از پیامبر(ص) می‌پرسید، پیامبر می فرمود: «خداوند به من دستور داده است تا با فاطمه این‌گونه رفتار کنم.»

این کارشناس مسائل مذهبی، بیان کرد: عظمت و بزرگی حضرت زهرا(س) به قدری است که خداوند به پیامبر دستور می‌دهد که برای ولادت حضرت زهرا(س) چهل شبانه‌روز گریه و راز و نیاز کرده و از خدا بخواهد تا نور زهرا را به پیامبر هدیه کند که بعد از به دنیا آمدن حضرت، خداوند خطاب به پیامبر(ص) می‌فرماید«انا اعطیناک الکوثر» ایشان نه تنها برای بانوان، بلکه برای مرد و زن، پیر و جوان و دختران و پسران الگویی بی‌نظیر به‌شمار می‌رود و حیات طیبه ایشان درس‌هایی حکمت‌آموز برای همه اعصار دارد.

انتهای پیام
captcha