مشارکت مردم در تصمیم‌گیری‌ها، مورد توجه مدیران شهری است
کد خبر: 4192477
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۹

مشارکت مردم در تصمیم‌گیری‌ها، مورد توجه مدیران شهری است

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی تبریز، اظهار کرد: مشارکت آحاد مختلف مردم به خصوص نخبگان و حضور مؤثر و فعال آن‌ها در تعیین سرنوشت جامعه و تصمیم‌گیری مربوط به زندگی آنها، مورد توجه مدیران شهری است.

علامرضا احمدی، عضو شورای شهر تبریز

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، غلامرضا احمدی، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی تبریز، شامگاه، 16 دی‌ماه، در مراسم اختتامیه رویداد رسانه‌ای «تبریزنگار ۲» در مجموعه «کتاب‌شهر ایران» اظهار کرد: مشارکت آحاد مختلف مردمی به خصوص نخبگان و حضور مؤثر و فعال آن‌ها در تعیین سرنوشت جامعه و تصمیم‌گیری مربوط به زندگی آن‌ها، مورد توجه مدیران شهری است.

وی افزود: این امر برای شورای شهر تبریز نیز یک ضرورت دارد و از بهترین ابزارها برای تحقق آن، بسترسازی، فرهنگسازی، آگاهی دهی و آموزش است و در این راستا نیز جایگاه تأثیرگذار رسانه و خبرنگار در هدایت افکار عمومی و جلب مشارکت مردم در عرصه‌های مختلف مدیریت شهری برجسته و انکارناپذیر است. 

احمدی تأکید کرد: انتظار می‌رود که رسانه، زبان گویای مردم و نماینده افکار عمومی در رساندن مطالبات و انتظارات مردمی باشد و مدیران را موظف به پاسخگویی کنند تا در جلب مشارکت عمومی، سازوکاری برای تفاهم و تعامل هرچه بیشتر بین مردم و مدیران شهری ایجاد شود که متاسفانه ما در این زمینه هنوز عقب هستیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی تبریز، با بیان اینکه فاصله میان مردم و مسئولان می‌تواند توسط رسانه‌ها به حداقل برسد، افزود: برنامه‌های متعدد فرهنگی و اجتماعی در سطح شهر برگزار می‌شود اما آنطور که باید و شاید دیده نمی‌شوند.  

وی با اشاره به اجرای برنامه‌های متعدد فرهنگی از سوی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز، ادامه داد: مدیریت شهری و شورای اسلامی این شهر در اجرای برنامه‌های اجتماعی در مرحله «تاتی تاتی» بوده و قدم‌های اول را برمی دارد.

احمدی افزود: نقدهای اصحاب رسانه به دیده منت مدیریت شهری و شورای اسلامی این شهر است و نقدهای آنان را می‌پذیریم و اگر این نقدها توام با پیشنهاد باشد، مفیدتر خواهد بود.

امیر نصیربیگی، مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز نیز در این مراسم گفت: رویداد رسانه‌ای «تبریزنگار» با هدف ایجاد نشاط در بین رسانه‌ها و جریان‌سازی تولید محتوا در آنها از سوی این سازمان برگزار می‌شود تا اهالی رسانه بیشتر وارد صحنه جامعه شوند.

وی با تأکید بر اینکه در برگزاری این رویداد هنوز به مرحله ایده‌آل نرسیده‌ایم، افزود: در دومین رویداد رسانه‌ای تبریزنگار بازخوردهای مثبتی از اهالی فرهنگ و رسانه نسبت به تبریزنگار یک دریافت کردیم.

نصیربیگی، با بیان اینکه یکی از چالش‌های اصلی رسانه در سطح استان به ویژه تبریز موضوع تولید محتوا است، اظهار کرد: با وجود تعداد زیاد رسانه و فعالان رسانه‌ای در این استان، کمتر تولید محتوا در رسانه ها دیده می‌شود.

مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز گفت: باید رویدادهای مختلفی مانند تبریزنگار در سطح استان و تبریز طراحی و اجرا شود تا خبرنگاران و رسانه ها به تولید محتوا رغبت بیشتری نشان دهند.

نصیربیگی، با اشاره به استقبال از نقدهای خبرنگاران و رسانه‌ها، ادامه داد: نقدها باید منشا اصلاح و سازندگی باشند و حریم‌های اخلاقی در آنها رعایت شود زیرا این نوع نقدها در ارتقای کمی و کیفی برنامه ها به مسئولان کمک می‌کند.

وی از اهالی فرهنگ و هنر و اصحاب رسانه تبریز خواست در اجرای برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی این سازمان مشارکت کنند تا با همگرایی هم برنامه های مختلفی در این عرصه در سطح این شهر اجرا شود.

گفتنی است، دومین رویداد رسانه‌ای تبریزنگار در سه بخش «شهریار و تبریز»، «شهر و مدرسه» و «دفاع مقدس، شاهدان شیدایی» خاتمه یافت و از پوستر سومین دوره این رویداد در بخش‌های «روایت آذربایجان»، «رمضان در آینه نوروز» و «مدیریت شهر در زمستان» رونمایی شد. همچنین در این مراسم اثر مهری هاشم‌زاده، خبرنگار ایکنای آذربایجان‌شرقی در بخش «شهر و مدرسه» به عنوان اثر برتر معرفی و تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha