آیت‌الله علی ارومیان درگذشت
کد خبر: 4195719
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۸

آیت‌الله علی ارومیان درگذشت

آیت‌الله علی ارومیان، پدر سه شهید گلگون‌کفن و نماینده اسبق مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی که از افراد نزدیک به امام خمینی(ره) در نجف اشرف بود، دار فانی را وداع گفت.

آیت‌الله علی ارومیان

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، آیت‌الله علی ارومیان، پدر سه شهید و نماینده اسبق مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی که از افراد نزدیک به امام خمینی(ره) در نجف اشرف بود، امروز، چهارم بهمن‌ماه، دار فانی را وداع گفت.

این عالم ربانی از ۲۹ دی‌ماه به علت بیماری قلبی، در بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) قم بستری بود. آیین تشییع و وداع با آیت‌الله ارومیان امروز در قم برگزار شد و پیکر ایشان برای دفن در گلشن زهرا(س) مراغه به زادگاهش انتقال می‌یابد.

آیت‌الله علی ارومیان در سال ۱۳۱۱ هجری شمسی در مراغه از توابع استان آذربایجان‌شرقی به دنیا آمد. وی پس از فراگیری قرآن و دروس متداول در مکتب‌خانه به مدارس جدید رفت و تا مقطع متوسطه به‌صورت متفرقه در مراغه درس خوانده است.

این عالم انقلابی از شاگران آیت‌الله میرزا مسلم ملکوتی در قم بود و در نجف اشرف نیز نزد آیات عظام سیدمحمود شاهرودی، سیدابوالقاسم خویی، سیدمحسن حکیم، سیدعبدالله شیرازی و امام خمینی(ره) بهره برده است.

آیت‌الله ارومیان پس از پیروزی انقلاب اسلامی، دوره‌های اول و دوم نماینده مردم مراغه در مجلس شورای اسلامی بود، مدتی امامت جمعه شهرستان میانه را برعهده داشت و نمایندگى مجلس خبرگان رهبرى در دوره‌هاى دوم و سوم و عضویت در دفتر استفتائات مقام معظم رهبرى از دیگر مسئولیت‌های وی بوده است.

انتهای پیام
captcha