عملیات «وعده صادق» منتج به نتیجه کامل شد
کد خبر: 4210252
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۹
سرلشکر باقری:

عملیات «وعده صادق» منتج به نتیجه کامل شد

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: عملیات موشکی و پهبادی ایران «وعده صادق» بامداد یکشنبه، 26 فروردین متناسب با اقدام این رژیم در حمله به سفارت ایران در دمشق طراحی شد. عملیات وعده صادق به هدف اصابت کرده است. این عملیات منتج به نتیجه کامل شد و از نظر ما خاتمه یافته و قصدی بر ادامه عملیات نیست.

سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح

به گزارش ایکنا، سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در گفت‌وگو با شبکه خبر درباره اهمیت راهبردی عملیات «وعده صادق»، گفت: عملیات موشکی و پهبادی ایران «وعده صادق» بامداد یکشنبه، 26 فروردین متناسب با اقدام این رژیم در حمله به سفارت ایران در دمشق طراحی شد.

باقری بیان کرد: علت این عملیات عبور رژیم صهیویستی از خطوط قرمز‌ی بود که برای ما به هیچ وجه قابل تحمل نبود، اینکه رژیم صهیونیستی بخش کنسولی سفارت ما را مورد هدف قرار بدهد و مستشاران قانونی ما را که به دعوت دولت سوریه برای مقابله با تروریسم در آن کشور حضور قانونی داشتند را مورد هدف قرار بدهد و به شهادت برساند عبور از خطوط قرمزی بود که در همین ۱۰ روز گذشته توسط تمام کشورها غیر از دو یا سه کشوری که حامی مطلق رژیم هستند محکوم شد.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح تصریح کرد: این اقدام باید مورد پاسخ قرار می‌گرفت و مقام معظم رهبری هم فرمودند که این تنبیه بایستی صورت بگیرد و با همت سپاه پاسداران و کمک سایر نیرو‌های مسلح این عملیات انجام شد.

وی با تأکید بر اینکه طی این عملیات مراکز اطلاعاتی و پشتیبانی حمله صهیونیست‌ها به سفارت ایران در دمشق مورد هدف قرار گرفت، افزود: در عملیات بامداد مراکز اطلاعات بزرگی که برای این حمله تروریستی در ارتفاعات جبل‌الشیخ در مرز سوریه با فلسطین اشغالی قرار داشت، مورد هدف قرار گرفت و همچنین پایگاه هوایی نواتیم رژیم صهیونیستی که هواپیما‌های F۳۵ برای هدف قرار دادن کنسولگری ما از آنجا بلند شده بودند مورد حمله موشکی قرار گرفت و این مراکز به حد قابل توجهی، مورد انهدام قرار گرفتنند و از کار افتادند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ابراز کرد: در این عملیات تعداد قابل توجهی پهباد و موشک‌های کروز و بالستیک مورد استفاده قرار گرفت و این عملیات با استفاده از تاکتیک مناسب که نه گنبد آهنین و نه سپر دفاع موشکی رژیم نتوانست مقابله قابل توجهی با آن داشته باشد.

باقری با تأکید بر اینکه پاسخ ایران به هرگونه اقدام دیگر رژیم صهیونیستی بسیار سنگین‌تر خواهد بود، تصریح کرد: آمریکا هم اعلام می‌کرد از عملیات تروریستی دمشق اطلاع نداشته البته در واقع با چراغ سبز او بود. آمریکا اعلام می‌کرد به دنبال تنش در منطقه نیست و حال آنکه در دفاع از رژیم صهیونیستی با تمام توان در فضای عراق و اردن وارد عمل شد.

وی با تأکید بر اینکه عملیات «وعده صادق» به هدف اصابت کرده است، تأکید کرد: این عملیات را منتج به نتیجه کامل می‌بینیم و از نظر ما خاتمه یافته است و قصدی بر ادامه عملیات نیست اما چنانچه رژیم صهیونیستی اقداماتی را علیه جمهوری اسلامی در خاک و مراکز متعلق به ما در کشور سوریه و سایر، انجام دهد، عملیات بعدی بزرگتر خواهد بود.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: توانمندی ما بر این مبنا بود که ده‌ها برابر بزرگتر از این عملیات موشکی و پهپادی را داشته باشیم اما این کار را انجام ندادیم و سعی کردیم در حد تنبیه انجام شود.

وی با تأکید بر اینکه طی این عملیات مراکز جمعیتی و اقتصادی زده نشد، افزود: ارتش متجاوز صهیونیستی بداند که اقدام تجاوزگرانه بدون پاسخ نیست و قطعا ما آمادگی این را داریم که از خاک، منافع و فضای ایران به نحو احسن دفاع کنیم. 

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تأکید کرد: این عملیات توسط سپاه پاسداران با هم‌افزایی ارتش جمهوری اسلامی انجام شد. حفظ فضای امنیتی کشور برعهده واحد پدافندهای سپاه و ارتش است و نیروهای مسلح در آمادگی کامل هستند و چنانه نیاز باشد مجددا وارد عمل می‌شود.
 
باقری با بیان اینکه تدابیر لازم برای امنیت فضای کشور و سایر مراکز به عمل آمده است، گفت: امیدوارم این عملیات موفق طلیعه‌ای بر پیروزی مردم فلسطین بر رژیم اشغالگر فلسطین باشد.
 
وی در پایان بر ارسال پیام ایران از طریق سفارت سوئیس به آمریکا اشاره کرد و گفت: اگر آمریکا از هر مبدأیی علیه جمهوری اسلامی، مرزها و تأسیاست تهدیدی ایجاد کند و یا مشارکت داشته باشد و اطلاعات قطعی از این موضوع داشته باشیم، پایگاه و نفرات آمریکا در منطقه امنیتی نخواهند داشت و ما آن را تجاوزگرانه می‌بینیم. 
انتهای پیام
captcha