تاثیر اسلام از دیدگاه آیت‌الله مصباح یزدی، حداکثری بود
کد خبر: 4148194
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۳
محمد لگنهاوزن:

تاثیر اسلام از دیدگاه آیت‌الله مصباح یزدی، حداکثری بود

محمد لگنهاوزن گفت: دیدگاه آیت‌الله مصباح یزدی این بود که اسلام یک دین حداکثری است که در فکر، اندیشه، امور سیاسی، علوم و ... اثرگذار است. 

اثرگذاری اسلام در دیدگاه آیت‌الله مصباح یزدی، حداکثری بودبه گزارش ایکنا به نقل از ستاد خبری همایش اسلامی‌سازی علوم انسانی در اندیشه آیت‌الله مصباح یزدی، محمد لگنهاوزن، 26 خرداد ماه در آئین اختتامیه این همایش که در سالن همایش‌های موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: در این همایش تنها توانستیم بخش کوچکی از ابعاد مختلف فکری آیت‌الله مصباح در حوزه علوم انسانی اسلامی را بحث کنیم.

وی با اشاره به اینکه برنامه آیت‌الله مصباح در حوزه علوم انسانی اسلامی کامل و جامع بود، افزود: دیدگاه ایشان این بود که اسلام یک دین حداکثری است که در فکر، اندیشه، امور سیاسی، علوم و ... اثرگذار است.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه آیت‌الله مصباح یزدی با اندیشمندان سایر ادیان نیز ارتباط داشتند، عنوان کرد: مسیحیان بسیاری هستند که بیش از ده‌ها سال با مرکز امام خمینی(ره) در ارتباط هستند.

لگنهاوزن با اشاره به اینکه آیت‌الله مصباح یزدی این ارتباط را یک وظیفه دینی می‌دانستند، تصریح کرد: ایشان با ارتباطات خود نقطه‌های مشترک و تفاوت‌ها ما با دیگران را کشف کردند.

علامه مصباح خود را وقف اسلامی‌سازی علوم انسانی کرد

همچنین منوچهر محمدی، عضو هیئت علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران با اشاره به تسلط علامه بر همه جهات علوم انسانی، ابراز کرد: علامه به عنوان یک متفکر اسلامی خود را وقف اسلامی‌سازی علوم انسانی کرده است.

وی در ادامه افزود: علامه مصباح نظم فکری جدیدی در علوم انسانی ارایه کرد که گفتن واژه مکتب مصباحیه حرف درستی است.

این فعال سیاسی با بیان اینکه برخی از لیبرال‌ها گمان می‌کردند که همانند مشروطه می‌توانند انقلاب اسلامی را از مسیر خود منحرف کنند که شهید مطهری به تنهایی وارد میدان شدند، اظهار کرد: علامه مصباح یزدی با ایجاد تحول در حوزه‌های علمیه به عنوان مهم‌ترین جای اسلامی‌سازی علوم انسانی و ارایه نظریات اسلامی و مقابله با اندیشه‌های سکولار جای شهید مطهری را پر کردند.

وی علامه مصباح را ذوب در ولایت معرفی و یادآوری کرد: آیت‌الله مصباح یزدی به عنوان یک دیده‌بان با شجاعت در برابر لیبرال‌ها نظریه ولایت فقیه را مطرح و تببین می‌کردند.

انتهای پیام
captcha