ترویج فرهنگ غنی اسلام و انقلاب وظیفه صدا و سیما است
کد خبر: 3607514
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۶

ترویج فرهنگ غنی اسلام و انقلاب وظیفه صدا و سیما است

گروه اجتماعی: نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: ترویج فرهنگ غنی اسلام و انقلاب اسلامی مهمترین وظیفه صدا و سیما در برابر توطئه‌های فرهنگی دشمنان است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی صداوسیمای استان حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، امروز در دیدار مدیران و کارکنان صداوسیمای مرکز آذربایجان‌شرقی، گفت: ترویج فرهنگ غنی اسلام و انقلاب اسلامی مهمترین وظیفه صدا و سیما در برابر توطئه‌های فرهنگی دشمنان است.
وی افزود: دشمنان ایران اسلامی برای از بین بردن نظام از طریق تهاجم فرهنگی، عملیات روانی و نفوذ وارد عمل شده‌اند که صدا و سیما با انجام رسالت خود  تمام نقشه‌های دشمنان را برای خدشه دار کردن آرمان‌های نظام  نقش بر آب می‌کند.
حجت‌الاسلام آل‌هاشم، بدبین کردن مردم نسبت به نظام، ترویج فساد و فحشا، تضعیف مسولان نظام، ترویج مدگرایی، ناامید کردن جوانان نسبت به آینده و ترویج مواد مخدر در جامعه را با پشتوانه‌های  سیاسی از جمله برنامه‌های هدفمند دشمنان دانست و افزود: صدا و سیما باید با برنامه سازی‌های محتوایی برگرفته از فرهنگ اسلامی اهداف آنان را نقش برآب کند.
امام جمعه تبریز با اشاره به تعبیر امام خمینی و رهبر معظم انقلاب اسلامی از صدا و سیما به عنوان دانشگاه  گفت: این مجموعه باید فارغ از مسائل جناحی و گروهی در مسیر ولایت قدم بردارد و با پیروی از خط امام همانند یک دانشگاه جامعه ای  فرهیخته تربیت کند.
سیدمحسن لطیفی، مدیر کل صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌شرقی هم در این دیدار، تحقق بخشیدن به آرمان‌های نظام در راستای پیروی از خط ولایت را از افتخارات رسانه ملی و صدا و سیمای استان دانست و گفت: کارکنان و عوامل صدا و سیما با تلاش شبانه روزی و حرکت در مسیر نظام و ولایت فقیه باتمام قوا و با وجود مشکلات مالی و کمبود امکانات، قدمهای بزرگی در تحقق اهداف نظام برداشته است.
وی، افزود: نمونه بارز تلاش‌های دست اندرکاران رسانه ملی در انتخابات اخیر بود که  باعث حضور حداکثری مردم در انتخابات شد.
لطیفی، گفت: صدا و سیما همواره پیرو دستورات ولایت فقیه است و آماده برنامه سازی برای ترویج فرهنگ اسلامی با راهنمایی های نماینده ولی فقیه در استان است.
وی، با ارائه گزارشی از عملکرد شبکه سهند  گفت: صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌شرقی با تعهد سالانه 5 هزار ساعت و رادیو مراغه با 900 ساعت به صورت 24 ساعته تولید برنامه دارد که 20 درصد برنامه ها با موضوع معارف است.
مدیرکل صدا و سیمای آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: در بخش سیما هم با تعهد تامین  2 هزار و 150 ساعت برنامه و با 7 ساعت برنامه های تولیدی،  24 ساعته پخش برنامه دارد و از اول سال تاکنون 730 ساعت در حوزه معارف تولید برنامه داشته است.
وی معاونت خبر این مرکز را یکی از پر مخاطب ترین بخش‌های این مرکز دانست و افزود: این واحد در 6 بخش خبری اخبار و اطلاعات را در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد به طوری که  مخاطبان خبر سیما به بیش از 90  درصد رسیده و میزان اعتماد به اخبار صدا و سیما نیز  83   درصد است.
captcha