افزایش آمار مبتلایان به کرونا در اهر به ۵۶ نفر
کد خبر: 3888192
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۱

افزایش آمار مبتلایان به کرونا در اهر به ۵۶ نفر

مدیر شبکه بهداشت و درمان اهر گفت: نتیجه آزمایش تشخیص کرونای ۴ مورد از بستری‌های مشکوک بیمارستان اهر، مثبت اعلام شد که آمار ابتلای قطعی شهرستان را به ۵۶ مورد رساند.

افزایش آمار مبتلایان به کرونا در اهر به ۵۶ نفر/ شیب رشد کرونا صعودی استمحمد میرزاپور، مدیر شبکه بهداشت اهر، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: نتیجه آزمایش تشخیص کرونای ۴ مورد از بستری‌های مشکوک بیمارستان اهر، مثبت اعلام شد که آمار ابتلای قطعی شهرستان را به ۵۶ مورد رساند.

وی با بیان اینکه، هم اکنون ۳۳ بیمار مشکوک به کرونا با نتیجه سی‌تی اسکن ریه مثبت و ۳۰ مورد کرونامثبت در بخش‌های حاد تنفسی و آی‌سی‌یو بیمارستان اهر بستری هستند، گفت: ظرفیت فیزیکی و خدماتی بیمارستان با ۶۳ بیمار حادتنفسی به حد تنگ‌دستی رسیده است.

میرزاپور تأکید کرد: افزایش بستری مشکوک و سیر صعودی نمودار کرونا مثبت اهر نشان از تجمعات پایان سال بخصوص در مراکز خرید و بازار دارد که بارها هشدار دادیم و کم‌ترین توجه شد.

وی افزود: مردم از شرکت در هرگونه ازدحام و تجمع «مراسم، تشییع جنازه و...» به شدت اجتناب کنند و اگر در طی هفته گذشته در مراسمی شرکت کرده‌اند، در خانه خود را قرنطینه نمایند.

میرزاپور اضافه کرد: مردم در صورت بروز علائم بیماری مثل سرفه، گلو درد، تب، تنگی نفس، درد عضلانی و... علائم خود را در سایت salamat.gov.ir ثبت کرده و یا به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی درمانی مراجعه کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اهر با بیان اینکه در زمان پیک همه گیری هستیم و از نظر ما همه می‌توانند مبتلا باشند، تصریح کرد: تاکید می‌کنم چه کسانی که علائم دارند و چه ندارند؛ به خصوص کسانی که در مراسم یا تجمعی شرکت کرده‌اند، خود را مبتلا فرض کرده و نیز خود را قرنطینه خانگی کنند.

انتهای پیام
captcha