افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در آذربایجان‌شرقی به ۱۵۳۷ نفر/۸۰ درصد جمعیت غربالگری شدند
کد خبر: 3888294
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۵

افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در آذربایجان‌شرقی به ۱۵۳۷ نفر/۸۰ درصد جمعیت غربالگری شدند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، با بیان اینکه با مثبت شدن آزمایش۹۴ نفر، تعداد مبتلایان قطعی به کرونا در آذربایجان‌شرقی به ۱۵۳۷ نفر رسید، گفت: متأسفانه با اضافه شدن ۹ نفر به تعداد فوتی‌های کرونا، تلفات این بیماری در استان به ۱۴۸ نفر رسید.

افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در آذربایجان‌شرقی به ۱۵۳۷ نفر/۸۰ درصد جمعیت غربالگری شدندبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، محمدحسین صومی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، شب گذشته، 11 فروردین‌ماه، با بیان اینکه با مثبت شدن آزمایش۹۴ نفر، تعداد مبتلایان قطعی به کرونا در آذربایجان‌شرقی به ۱۵۳۷ نفر رسید، گفت: متأسفانه با اضافه شدن ۹ نفر به تعداد فوتی‌های کرونا، تلفات این بیماری در استان به ۱۴۸ نفر رسید.

وی با اشاره به بازدیدش از بخش‌های کرونایی بیمارستان امام رضا (ع) تبریز اظهار کرد: امروز پشیمانی و افسوس «ای کاش در خانه می‌ماندیم» در چشمان بیمارانی که تنگی نفس داشته و به کمک دستگاه نفس می‌کشیدند و یا بیمارانی که هوشیار بودند، پیدا بود.

صومی، با اشاره بر اینکه امیدواریم روزهای آتی مراجعه کمتر شود، افزود: البته به دنبال فاصله گذاری اجتماعی میزان تردد کاهش یافته است ولی همچنان برخی‌ها رعایت نمی‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، با تأکید بر اینکه نباید دورهمی خانواده ایجاد شود، افزود: زیرا افرادی که دور هم جمع می‌شود منجر به گسترش ویروس خواهد شد و اگر می‌گوییم حتی دو نفر هم کنار هم نباشد به منظور این است در خانه بمانیم.

وی تصریح کرد: اگر مراعات شود قطعا می‌توان در روزهای آتی ویروس را ریشه‌کن کرد.

صومی، با بیان اینکه امروز ۵۷ نفر مورد مثبت کویید ۱۹ از تبریز بوده است، گفت: بعد از تبریز، مرند، اهر، میانه و هریس و سراب جزو مبتلایان امروز است که البته در بقیه شهرها هم مورد مثبت داریم.

وی افزود: با طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا توانستیم تا ۸۰ درصد جمعیت غربالگری شود و در این میان ۱۰۰ هزار نفر علائم کرونا داشته و با غربالگری دوباره به ۶۰ هزار نفر رسید که در حال بررسی و غربالگری و مداوا هستند.

صومی گفت: درود به افرادی که در خانه نشسته و اجازه ندادند تا ویروس گسترش یابد می‌فرستم و کادر درمان نیز دعاگوی آنها خواهد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز متذکر شد: تمام تلاش ما بر مقابله با تشدید ویروس است، از این‌ رو بهترین راه همان پیشگیری است که بهترین پیشگیری هم رعایت نکات بهداشت و عدم تجمع و ماندن در خانه است.

انتهای پیام
captcha