خیرین خوشنام همیار کمپین «رحمت»/کارگران روزمزد، هدف پویش رحمت هستند
کد خبر: 3888428
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۱
شهردار تبریز:

خیرین خوشنام همیار کمپین «رحمت»/کارگران روزمزد، هدف پویش رحمت هستند

شهردار تبریز، جامعه هدف کمپین رحمت را افراد فاقد درآمد و مستمری ثابت معرفی کرد و گفت: ما نه به عنوان مسئول، بلکه به عنوان یک شهروند تبریزی، نگران وضعیت همشهریان هستیم و در این طرح جامعه هدفی که مد نظر قرار داده‌ایم، افرادی هستند که از بحران کرونا نه به لحاظ درمانی، بلکه از لحاظ معیشت لطمه دیده اند.

خیرین خوشنام تبریزی همیار کمپین «رحمت»/کارگران روزمزد، هدف پویش رحمت هستندبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نق از روابط عمومی شهرداری تبریز، ایرج شهین باهر، شهردار تبریز امروز، 12 فروردین ماه در دیدار با خیرین و معتمدین به نام شهر تبریز گفت: مجموعه شورای اسلامی شهر و شهرداری تبریز نه به عنوان سیستم، بلکه به عنوان یک خیّر با تمام امکانات در خدمت خیرین و معتمدین شهر بوده و مردمی‌ترین نهادی است که صفر تا صد آن برای مردم است.

وی ادامه داد: در همین راستا، کشتارگاه صنعتی شهرداری آماده است که به عنوان یک ابزار، نذورات مردمی را از طریق خیرین شهر وکمپین رحمت جمع‌آوری شده در بحث ذبح، بسته‌بندی بهداشتی و توزیع آن توسط کمپین اقدام کند.

شهردار تبریز جامعه هدف کمپین رحمت را افراد فاقد درآمد و مستمری ثابت معرفی کرده و اظهار کرد: ما نه به عنوان مسئول، بلکه به عنوان یک شهروند تبریزی، نگران وضعیت همشهریان هستیم و در این طرح جامعه هدفی که مد نظر قرار داده‌ایم، افرادی هستند که از بحران کرونا نه به لحاظ درمانی، بلکه از لحاظ معیشت لطمه دیده اند.

وی ادامه داد: جامعه هدفی که ما تعیین کردیم، نه مستمری بگیر هستند و نه درآمد تعریف شده‌ای از مؤسسات و نهادها دارند؛ این افراد در خلاء هستند و توانایی مالی برای ادامه این وضعیت را ندارند. و از سویی چون به همه گفته‌ایم که در خانه بمانید، این افراد که درآمد روزانه دارند، در مضیقه بوده و بسیاری از این افراد واقعا با مشکل معیشتی روبرو هستند و در عین آبرومندی و تقید، دست نیاز به سوی کسی دراز نمی‌کنند.

شهین باهر، با اشاره به آیین سنتی بزرگان تبریز در گذشته تأکید کرد: فرهنگ تبریز از دیرباز این بوده که قبل از اعلام نیاز توسط افراد، بزرگان شهر، خیرین و معتمدان، پیش دستی کرده و به افراد نیازمند یاری رسانده اند.

شهردار تبریز در مورد پیش زمینه آغاز کمپین رحمت نیز یادآور شد: در این وضعیت کرونایی، از دور و بر و فامیل‌ها شنیدیم که برای رفع این بیماری، قربانی کرده‌اند و این نذر جرقه ای شد تا پیشقدم شده و کمپینی راه‌اندازی کنیم که این نذورات را ساماندهی و هدایت کنیم تا به دست نیازمندان واقعی برسد.

وی تأکید کرد: بحث ما امروز تأمین اعتبار، تشخیص افراد و توزیع است که اگر این سه مورد را حل کنیم، کار ماندگاری انجام داده ایم.

شهین باهر ادامه داد: اگر مردم و خیرین شهر پا پیش گذاشته و همیاری عمومی صورت بگیرد، می‌توانیم هر هفته توزیع گوشت داشته باشیم و در کنار آن اقلام دیگر را نیز اضافه کنیم.

شهردار تبریز تأکید کرد: چارچوب کمپین این است که مردم و خیرین را دعوت به همکاری و شرکت در این برنامه کنیم و بزرگان شهر و افرادی که می توانند کمک کنند در این طرح مشارکت خواهند داشت که دست در دست هم، به اهداف آن دست یابیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کمپین رحمت، طرحی ابتکاری برای جلب رحمت الهی از یک سو و هم ترویج فرهنگ رحم‌ورزی توسط شهروندان از سوی دیگر است؛ افرادی داریم که دنبال مسیری برای هدایت نذورات خود و به نوعی به دنبال دفع بلا از خانواده، فامیل و شهر و کشور خود هستند. که این کمپین میتواند به بهتر ادا شدن این نذورات کمک کند.

انتهای پیام
captcha