توصیه‌های کرونایی به بیماران قلبی
کد خبر: 3888765
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۳

توصیه‌های کرونایی به بیماران قلبی

فوق تخصص جراحی قلب و عروق، با بیان اینکه بیماران قلبی جزو گروهای پرخطر از نظر ابتلا به ویروس کرونا هستند، گفت: افرادی که دچار گرفتگی رگ‌های قلبی و قدرت قلب پایین هستند و یا همزمان رگ‌ها و دریچه قلبشان، گرفتگی دارد، در معرض خطر هستند.

توصیه‌های کرونایی یک فوق تخصص قلب به بیماران قلبیرضایت پرویزی، فوق تخصص جراحی قلب و عروق، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه بیماران قلبی جزو گروهای پرخطر از نظر ابتلا به ویروس کرونا هستند، گفت: افرادی که دچار گرفتگی رگ‌های قلبی و قدرت قلب پایین بوده و یا همزمان رگ‌ها و دریچه قلبشان، گرفتگی دارد، در معرض خطر هستند.

وی بیان کرد: کرونا در بیماران قلبی و افراد مسن هم شایع است و هم عارضه بیشتری ایجاد می‌کند.

پرویزی، اضافه کرد: در یک گزارش از چین، کرونا باعث آسیب قلبی در ۲۰ درصد از بیماران شده بود. در این گزارش، مرگ و میر در افرادی که قلبشان گرفتار شده بود، چندین برابر افرادی با قلب سالم بود؛ بنابراین بیماران قلبی باید خیلی مراقب باشند.

این فوق تخصص جراحی قلب و عروق، در ادامه با تأکید بر اینکه اعمال جراحی در شرایط فعلی فقط باید در صورت اورژانسی بودن، انجام شوند، گفت: در صورت نیاز فوری بیمار به عمل جراحی، گروه عمل شامل جراح و متخصص بیهوشی و کارکنان اتاق‌های عمل و آی سی یو و پرستاران باید تمامی اقدامات پیشگیری کننده و محافظت را برای حفظ سلامتی بیمار و جان خودشان انجام دهند.

وی با توصیه‌هایی به بیماران قلبی که جراحی انجام داده‌اند، بیان کرد: این افراد نیز باید اصولی مانند جدایی از جمع، بهداشت عمومی، نوشیدن مایعات فراوان و استراحت و آرامش را رعایت کنند.

پرویزی، با تأکید بر ضرورت دوری از اضطراب و نقش آن در تشدید تعدادی از بیماری‌های قلبی، اظهار کرد: ممکن است بیماری، گرفتگی کمی در رگ‌های قلبی داشته باشد که علایم آن در شرایطی مثل فعالیت با اضطراب تشدید می‌شود.

این استاد دانشگاه، اضافه کرد: این بیماران حتماً باید با تغییر علایم به ویژه افزایش درد سینه یا تنگی نفس با پزشک معالج یا اورژانس تماس گرفته و نسبت به تغییر دارو یا اضافه کردن آن و مراجعه به مرکز درمانی اقدام کنند.

وی تاکید کرد: هر گونه تغییر در علایم یا تنگی نفس غیرعادی یا ضربان‌های قلبی نامرتب و تغییر شدید در فشارخون نیازمند درمان یا تغییر دارو بوده و بهتر است اقدام شود.

پرویزی، متذکر شد: مراجعه بی‌مورد باعث افزاش تردد و سطح تماس شده و به گسترش کرونا کمک می‌کند، بنابراین بهتر است ارتباط به جز موارد واقعا اورژانسی به صورت تلفنی و غیر حضوری و از راه دور باشد.

این فوق تخصص جراحی قلب و عروق، در خاتمه، گفت: راه‌اندازی مراکز تخصصی مجازی ویزیت و درمان بیماران در هر رشته کاری مثل کلینیک مجازی قلب، کلیه یا روانشناسی راهکار مناسبی است که مراکز مسئول مانند دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستان‌ها می‌توانند انجام دهند.

انتهای پیام
captcha