هزینه برگزاری جشن نیمه شعبان صرف آسیب‌دیدگان از کرونا می‌شود
کد خبر: 3889780
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۸

هزینه برگزاری جشن نیمه شعبان صرف آسیب‌دیدگان از کرونا می‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی، از برگزاری متفاوت جشن نیمه شعبان با دستگیری از افراد بی‌بضاعت خبر داد و گفت: با پویش «رحمت» به فکر هموطنانی هستیم که به خاطر کرونا شغلشان را از دست داده‌اند.

برگزاری متفاوت جشن نیمه شعبان در تبریزحجت‌الاسلام حسن شعبانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، گفت: با توجه به وضعیت فعلی کشور به خاطر شیوع کرونا، جشن نمیه شعبان امسال با کمک‌های مردمی از طریق ستاد مدافعان سلامت و پویش رحمت برگزار می‌شود تا بتوانیم کمک حال افرادی که دارای شغل و حقوق ثابت نبوده و در این ایام به اجبار بیکار هستند، باشیم.

وی ادامه داد: دنیا از همان آغاز خلقت محصور شده بلاهاست و طبق روایت باید از خداوند بخواهیم ما را از این بلاها و امتحانات سربلند بیرون آورد و مؤمنان به حق در این قضیه با گذشتن از جان و به خطر انداختن خود تلاش دارند خدمت شایسته‌ای به مردم انجام دهند که از دست دادن برخی از هم‌وطنان همچون پرستاران و پزشکان و نیروهای مردمی خدوم نشانگر آن است.

حجت‌الاسلام شعبانی ادامه داد: ظهور حضرت ولی عصر، فرج همه شیعیان است، با عمل خوب خود، برای ظهور حضرتش قدمی برداریم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی، با تأکید بر حفظ نشاط جامعه در شرایط قرنطینه خانگی، اظهار کرد: خداوند در قرآن می‌فرماید «إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ يُسْرًا» این بلا نیز همراه با خود، عافیت و گشایش را همراه خواهد داشت.

وی در خصوص ریشه‌ها، دلایل، آثار و تجربیات بلایایی همچون کرونا گفت: وقتی آرزو از مسیر درست درخواست نمی‌شود موجب بروز مشکل و بلا می‌شود.

حجت‌الاسلام شعبانی، با اشاره به درس‌های کرونا بیان کرد: کرونا به ما نشان داد نعمت‌های زیادی داشتیم که قدرش را نمی‌دانستیم، این بلا باعث شد تا ارزش باهم بودن را درک کنیم.

وی در تشریح علل بلاهای این چنینی با اشاره به حدیثی نورانی از امام حسین(ع)  افزود: وقتی آرزو از مسیر درست درخواست نمی‌شود موجب بروز مشکل و بلا می‌شود.

حجت‌الاسلام شعبانی، با اشاره به تفاوت مکتب ولایت با سایر مکاتب مذهبی جهان، گفت: در مکتب ولایت بایدها و نبایدها صرفاً موجب اطاعت نیستند بلکه عشق و محبت به ولی، مردم را به تبعیت می‌کشاند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی، همچنین با اشاره به فلسفه عزاداری‌ها و مدیحه‌سرایی‌ها، این جشن‌ها و عزاداری‌ها را بهانه‌ای برای به دست آوردن راه درست رسیدن به آرزوها و خوشبختی‌ها خواند و گفت: این مجالس برای کسب معرفت درست زیستن و شناخت سبک زندگی درست و منطقی برای دست یافتن به کمالات مادی و معنوی است.

انتهای پیام
captcha