توصیه‌هایی برای حفاظت از چشم در برابر کرونا
کد خبر: 3890017
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۹

توصیه‌هایی برای حفاظت از چشم در برابر کرونا

یک جراح و متخصص چشم، تأکید کرد: برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا شهروندان به طور مرتب صورت و چشمان خود را با آب و شامپو یا صابون شستشو دهند و به هیچ عنوان از قرص‌ها، قطره‏ و پمادهای دیگران استفاده نکنند.

توصیه‌های کرونایی یک متخصص چشممنصور هادی‌زاده، جراح و متخصص چشم در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، برای پیشگیری از ابتلا به کرونا بر لزوم حفظ فاصله مناسب از دیگران، شستن مرتب دست‌‏ها و ایزوله شدن در صورت داشتن علایم تأکید کرد و گفت: برای محافظت از چشم بهترین راه استفاده از عینک است.

وی اظهار کرد: ویروس کرونا بیشتر از طریق عطسه و سرفه قابل انتقال است، ولی در چندین مقاله جدید علمی نیز به احتمال درگیری از طریق چشم نیز اشاره شده است.

این جراح و متخصص چشم، تأکید کرد: برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا شهروندان به طور مرتب صورت و چشمان خود را با آب و شامپو یا صابون شستشو دهند و به هیچ عنوان از قرص‌ها، قطره‏ و پمادهای دیگران استفاده نکنند.

هادی‌زاده، ادامه داد: توصیه من به عنوان یک متخصص جراحی چشم به شهرواندان این است که هشدارهای وزارت بهداشت را جدی بگیرند و به هیچ وجه دستان خود را به‌صورت مستقیم به چشم نزنند.

این متخصص چشم، به لزوم استفاده از ماسک و دستکش تأکید کرد و گفت: در مقالات جدید علمی که منتشر شده، احتمال درگیری فرد به ویروس کرونا از طریق ترشحات چشم و مجاری اشک بیان شده است.

وی اظهار کرد: در شرایط کنونی جراحی‌های چشمی کاهش یافته و فقط در شرایط اورژانسی برای مصدومان سوانح رانندگی و بیمارانی که دچار پارگی چشم هستند، عمل جراحی انجام می‌شود.

این متخصص و جراح چشم از شهروندان درخواست کرد در شرایط کنونی که تمامی مراکز درمانی درگیر مبارزه با بیماری کرونا هستند، فقط برای مشکلات اورژانسی چشمی به مراکز درمانی مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه تاکنون برای بیماری کرونا درمان و واکسن پیدا نشده است، گفت: بهترین راه پیشگیری پرهیز از تماس مستقیم با ویروس و رعایت بهداشت فردی و همچنین استفاده از مایعات گرم است.

هادی‌زاده در خصوص استفاده از قطرات چشمی نیز اظهار کرد: بتامتازون به دلیل اینکه کورتون است، عفونت را شعله‌ور می‌کند و بقیه قطرات چشمی آنتی بیوتیک نیز ضد باکتری هستند و تأثیری بر ویروس ندارند و تنها قطره ضد ویروس، قطره ویروسید (تی اف تی ) است.

انتهای پیام
captcha