قرائت خانوادگی «زیارت اربعین» در آذربایجان‌شرقی
کد خبر: 3927619
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۹

قرائت خانوادگی «زیارت اربعین» در آذربایجان‌شرقی

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی، مردم استان را به قرائت خانوادگی «زیارت اربعین» به‌مناسبت فرا‌رسیدن اربعین حسینی فراخواند.

قرائت خانوادگی «زیارت اربعین» در آذربایجان‌شرقیحجت‌الاسلام رسول برگی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی مردم استان را به قرائت خانوادگی «زیارت اربعین» به‌مناسبت فرا رسیدن اربعین حسینی فراخواند و گفت: قرائت زیارت اربعین رأس ساعت ۱۰ صبح روز اربعین حسینی در استان، همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود.

‌وی افزود: از ظرفیت صدا و سیمای مرکز استان و خبرگزاری‌ها برای فراخوان و تشویق مردم شریف استان و به‌ویژه تبریز همیشه در صحنه، به‌منظور قرائت خانوادگی زیارت اربعین همزمان با پخش از رسانه ملی استفاده حداکثری شود.

حجت‌الاسلام برگی‌ ادامه داد: روحانیت، نمایندگان نهادهای فرهنگی، مسئول هیئات حسینی و مادحین، با لبیک‌گویی به فرمان مقام معظم رهبری در رابطه با تبدیل ایران اسلامی یک‌پارچه به حسینیه و با ترغیب و تشویق مردم استان به‌ویژه تبریز همیشه در صحنه، خود نیز در این امر همت مضاعف کرده و همانند دهه اول محرم، اربعینی ماندگار در تاریخ مدح و مرثیه آذربایجان حسینی بیافریند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: گرچه لطف حضور و قرائت زیارت عاشورا در جوار حرم متبرک و منور حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) از آرزوهای هر انسان مسلم و عاشق و دلداده مکتب حسینی است لکن در شرایط فعلی که امکان زیارت حضوری برای هموطنان عزیزمان فراهم نیست بار دیگر ایرانیان عاشق دل‌های خود را به بارگاه نورانی آن امام شهید و کربلای معلی گره زده و از دور عرض ارادات و ادب خود را به آستان منورش تقدیم خواهند کرد.

انتهای پیام
captcha