رسیدن به اقتصاد برتر نیازمند پشتیبانی و رفع موانع است
کد خبر: 3961355
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۱

رسیدن به اقتصاد برتر نیازمند پشتیبانی و رفع موانع است

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رسیدن به اقتصاد و تولید برتر نیازمند پشتیبانی و رفع موانع است، گفت: زمانی که سیستم آموزشی کشوری را در راستای آموزش فنی و حرفه‌ای و مهارت آموزی حمایت نشوند بی شک مانعی بزرگ برای اقتصاد کشور در جهت رسیدن به تولیدات با کیفیت است. برای رسیدن به اقتصاد برتر و به حرکت درآوردن چرخه‌های اقتصادی باید موانع تولید را از مسیر پرورش سرمایه اجتماعی در نظام آموزشی کشور برداریم.

رسیدن به اقتصاد برتر نیازمند پشتیبانی و رفع موانع است

مهدی اسماعیلی، نماینده مردم میانه، در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، در مورد نامگذاری امسال با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» گفت: مهمترین عامل پیشرفت یک کشور رشد تولیدات آن در سطح ملی و بین‌المللی است و زمانی به این هدف خواهیم رسید که سه موضوع حمایت، پشتیبانی و رفع موانع را مورد توجه قرار دهیم.

وی افزود: حمایت از تولید ملی، جهش تولید، اقتصاد مقاومتی و… نام‌هایی هستند که در چند سال اخیر با شروع سال جدید توسط رهبر معظم انقلاب تاکید و تکرار شده‌اند که همگی به بهبود شرایط زندگی مردم و اقتصاد ملی سفارش می‌کنند و تمام مسیرها از مسائل اقتصادی و سیاسی گرفته تا موضوعات فرهنگی و اجتماعی به آموزش و پرورش و تربیت سرمایه اجتماعی ختم می‌شود.

اسماعیلی تاکید کرد: آموزش و پرورش می‌تواند نقطه شروع پیروزی یک کشور باشد و اکثر موفقیت‌های ملی و بین‌المللی از بستر سیستم آموزشی هر کشوری می‌گذرد، سرمایه گذارى در جهت پرورش و حمایت از نخبگان کارآمد در سیستم آموزشی کشور گام بلندی برای رسیدن به اهداف ملی در سطح جهانی است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: سیستم آموزشی باید دو هدف کلی یعنی عدالت محوری در راستای مهارت پروری را در تمام کشور اجرا کند تا شاهد نخبه پروری و نیروی کارآمد در اکثر حوزه‌ها باشیم. با نگاهی کلی به عملکرد سیستم آموزشی کشورهای پیشرفته و توسعه یافته درمی‌یابیم که سهم پررنگ آموزش و پرورش توانسته آنها را به قله‌های موفقیت برساند و مسیرهای تازه‌ای را برای ورود شخص به جامعه مهیا کرده است.

وی ادامه داد: مهارت آموزی در سایه عدالت آموزشی می‌تواند چرخه‌های تولید کشور را برای جدایی از اقتصاد نفتی مهیا کند٬ بر همین اساس پرورش نیروهای فنی و کاربلد پیش زمینه‌ای رسیدن به اقتصاد برتر در سطح ملی و فراملی باشد.

اسماعیلی بیان کرد: رسیدن به اقتصاد و تولید برتر نیازمند پشتیبانی و رفع موانع است. زمانی که سیستم آموزشی کشوری را در راستای آموزش فنی و حرفه‌ای و مهارت آموزی حمایت نشوند بی شک مانعی بزرگ برای اقتصاد کشور در جهت رسیدن به تولیدات با کیفیت است. برای رسیدن به اقتصاد برتر و به حرکت درآوردن چرخه‌های اقتصادی باید موانع تولید را از مسیر پرورش سرمایه اجتماعی در نظام آموزشی کشور برداریم، در حال حاضر کشور با حجم عظیمی از نیروی تحصیلکرده و بیکار مواجه است که متاسفانه اکثریت در کنار دروس نظری از مهارت آموزی غافل مانده‌اند.

نماینده مردم میانه در مجلس یازدهم، افزود: حمایت و پشتیبانی باید از بدنه سیستم آموزشی کشور شروع شده و به حمایت از کارگاههای تولیدی بزرگ و کوچک کشانده شود. مراکز سرمایه‌ای بزرگ مثل بانک‌ها را باید سمت حمایت تولیدات کشوری و حمایت از سیستم آموزشی سوق دهیم تا شاهد بهبود شرایط در سطح کلی باشیم؛ متاسفانه امروزه بانک‌ها به پارک نقدینگی مردم تبدیل شده‌اند.

انتهای پیام
captcha