وبینار «زن و دفاع مقدس» برگزار شد
کد خبر: 4000215
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۸
به همت سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی:

وبینار «زن و دفاع مقدس» برگزار شد

وبینار اندیشه ورز «زن و دفاع مقدس» با حضور رقیه صادق‌زاده، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌شرقی به همت سازمان جهاددانشگاهی استان برگزار شد.

وبینار« زن و دفاع مقدس» برگزار شد

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، وبینار اندیشه ورز «زن و دفاع مقدس» با حضور رقیه صادق‌زاده مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌شرقی، فرخنده اردبیل چی، همسر سردار شهیدمحمدحسن کسایی، جعفر محسنی، رئیس سازمان جهاددانشگاهی استان، روز شنبه، سوم مهرماه برگزار شد.

رقیه صادق‌زاده، مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌شرقی در این وبینار، گفت: بانوان ایران اسلامی در بسیاری از عرصه‌ها مخصوصاً عرصه‌های اجتماعی و فرهنگی سرلوحه زنان اندیشمند و صاحب معرفت دنیا هستند.

 وی اظهار کرد: دفاع مقدس، تضمین کننده آبروی ایران اسلامی در تاریخ و جهان است و بایستی فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه نهادینه شود.

صادق‌زاده، با بیان این‌که نهادینه‌سازی این فرهنگ، رسالت خطیر و وظیفه‌ای بر گردن ما است، افزود: باید انتقال این فرهنگ به نسل‌های آتی به‌صورت صحیح انجام بگیرد و وحدت، اقتدار، مشارکت مردمی و خودباوری که در زمان جنگ وجود داشت برای مردم و به خصوص قشر جوان امروزی تبیین شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌شرقی ادامه داد: هفته دفاع مقدس در راستای نهادینه سازی فرهنگ ایثار و شهادت و هم‌چنین زنده نگه داشتن و احیای حماسه‌های هشت سال دفاع مقدس نامگذاری شده است.

وی با تأکید بر لزوم تبیین نقش زنان و فرهنگ ایثار و شهادت برای جوانان به خصوص در مراکز آموزشی، گفت: یاد و خاطره زنان شهدا، جانبازان و افتخارآفرینان دوران دفاع مقدس باید احیا شود چرا که زنان در هشت سال دوران دفاع مقدس، آیینه تمام نمای ایثار و فداکاری بودند.

صادق‌زاده، افزود: مهمترین جلوه‌های بانوان حاضر در جبهه، نقش پشتیبانی و خدماتی و مددکاری بود که حتی شاهد بودیم بانوان مسن در این حوزه چه کمک‌هایی کردند و پشتیبان نیروهای رزمنده بودند.

وی با اشاره به درخشش بانوان استان در حوزه نویسندگی و ادبیات دفاع مقدس و سایر بخش‌ها، افزود: ایثار یک مفهوم بشری است که در کنار شهادت تبدیل به یک فرهنگ متعالی شده و به زندگی معنا می‌بخشد. ترویج فرهنگ ایثار و شهادت منجر به فعال شدن احساس عزت، اقتدار و خودباوری می‌شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌شرقی با اشاره به دیدگاه رهبر معظم انقلاب در خصوص نقش بانوان در عرصه دفاع مقدس، تحکیم بنیان خانواده، کسب علم و دانش و حضور در جامعه، گفت: حفظ و انتقال فرهنگ و معارف دفاع مقدس باید به طور جدی در برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی استان در طول سال دیده شود و برای گرامیداشت یاد و خاطره ۲۶۹ شهیده زن استان و ۱۷ هزار زن شهید کشور نیز برنامه‌های خاصی تدارک دیده شود.

جعفر محسنی، رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی نیز اظهار کرد: رسالت جهاددانشگاهی ایجاب می‌کند که اینچنین برنامه‌هایی را برای معرفی هر چه بیشتر نقش زنان و شهدا در دوران دفاع مقدس به مردم و به خصوص جوانان تدارک ببینیم تا مطالب و حقایق این دوران با جذابیت به گوش جوانان برسد.

وی افزود: با توجه به این‌که فضای مجازی، یک فضای آشفته‌ای است که انواع مسائل در آن مطرح شده و هیچگونه محدودیتی نیز در آن وجود ندارد، هر کسی می‌تواند به هر شکلی که بتواند به مطالب مختلفی دسترسی داشته باشد.

محسنی تأکید کرد: پیدا کردن مطالب صحیح از بین تمامی موارد موجود در فضای مجازی، کار بسیاری سختی است و این وظیفه بر ما سنگینی می‌کند تا برای یافتن و دسترسی به صحیح‌ترین مطالب به نسل جوان کمک کنیم.

رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی، بیان کرد: اگر با زبان جدیدی با نسل جوان سخن نگوییم قطعاً شانس موفقیت ما کمتر شده و آسیب‌های این امر بیشتر از قبل خواهد بود.

فرخنده اردبیل‌چی، همسر شهید محمدحسن کسایی نیز به بیان نقش زنان در دوران دفاع مقدس پرداخته و گفت: هفته دفاع مقدس یک ارزش برای ملت ایران است و زنان با حضور در دوران هشت سال دفاع مقدس، مردان را به جنگ و دفاع از ناموس خود فرا خواندند.

وی به بیان خاطراتی از زندگی شهید کسایی و ویژگی رفتاری ایشان پرداخت.

انتهای پیام
captcha