جهاددانشگاهی همواره در حوزه‌های مختلف علمی اثرگذار بوده است
کد خبر: 4037508
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۹
رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی:

جهاددانشگاهی همواره در حوزه‌های مختلف علمی اثرگذار بوده است

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی گفت: جهاددانشگاهی در طول دوران فعالیت خود همواره در حوزه‌های مختلف علمی اثرگذار بوده است.

جعفر محسنی، رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، جعفر محسنی، رئیس سازمان جهاددانشگاهی استان، روز یکشنبه، اول اسفندماه، با حضور در دفتر محمدحسین فرهنگی، نماینده مردم شریف تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با وی دیدار و گفت‌وگو کرد.

محمدحسین فرهنگی نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در این نشست گفت: جهاددانشگاهی در طول دوران فعالیت خود همواره در حوزه‌های مختلف علمی اثرگذار بوده است.

وی با بیان اینکه جهاددانشگاهی یک نهاد انقلابی است، اظهار کرد: جهاددانشگاهی از جمله مدیریتها و ابتکارات ویژه‌ی امام خمینی(ره) بود که در کنار دانشگاه‌ها که مسائل بسیاری در آن‌ها اتفاق می‌افتاد، ایجاد شد.

فرهنگی ادامه داد: جهاددانشگاهی در طول دوران بعد از تشکیل نیز همواره مبتکرانه در حوزه‌های جدید علمی، پژوهشی و تحقیقاتی از جمله رویان که در دوران کرونا نیز توانست منشأ اثر باشد و در زمینه نانو، بیو و سایر دانش‌های نو که رهبر انقلاب نیز تأکید دارند، یا راسا اقدام کننده بوده و یا به سایر نهادها خط دهی می‌کند. 

جعفر محسنی، رئیس سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان‌شرقی نیز در این دیدار طی سخنانی در تشریح اقدامات انجام شده در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی گفت: جهاددانشگاهی مجری و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کارفرمای این طرح هستند و مخاطب این طرح نیز همه افراد بیکار و جویای کار هستند.

وی ادامه داد: مقرر شده‌ است بیش از ۵۴ هزار نفر در ۳۱ استان کشور در این طرح به اشتغال برسند که سهم آذربایجان شرقی از این تعداد ۳۰۰۰ نفر است که این طرح اواسط سال ۱۳۹۹ شروع شده و بیش از ۲۵۰۰ نفر آموزش های عمومی و تخصصی را توسط پشتیبان ها و پیشران ها دیده اند.

محسنی، افزود: همچنین بیش از ۲۳۰۰ نفر از طریق اتصال به بازار بصورت مستقل و تحت پوشش پیشران در رشته های بافنده  تابلو فرش، قالیبافی، خیاطی لباس و پوشاک، انواع صنایع دستی و رشته های مترجمی، گرافیست کامپیوتر، ویرایش متون و برنامه نویسی، مشغول به فعالیت هستند.

رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی، ادامه داد: در این طرح ۲۲ شبکه کسب و کار در مشاغل خانگی ایجاد شده و ۶۵ فروشگاه آنلاین برای ارائه محصولات متقاضیان در مکان بازارهای آنلاین پی میشه، چیگل و کاربن راه اندازی شده است و ۶۹ طرح پیشران ها در سطح آذربایجان شرقی برای دریافت تسهیلات مشاغل خانگی به دستگاه‌های اجرایی و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان معرفی شده است.

انتهای پیام
captcha