نمایشگاه بین‌المللی قرآن تهران در ماه رمضان برپا می‌شود
کد خبر: 4042101
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۶
وزیر ارشاد:

نمایشگاه بین‌المللی قرآن تهران در ماه رمضان برپا می‌شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، اظهار کرد: نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم به عنوان یک رویداد مهم فرهنگی طی ماه مبارک رمضان امسال و پس از وقفه‌ای چند ساله در راستای ترویج فرهنگ قرآنی برگزار خواهد شد.

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، امروز، 20 اسفندماه، در حاشیه آیین کلنگ‌زنی چهار طرح فرهنگی و هنری در مناطق محروم شهرستان ملکان در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم به عنوان یک رویداد مهم فرهنگی طی ماه مبارک رمضان امسال و پس از وقفه‌ای چند ساله در راستای ترویج فرهنگ قرآنی برگزار خواهد شد.

وی افزود: این رویداد بزرگ قرآنی امسال پس از مدتها وقفه به علت شیوع کرونا در ماه رمضان با مشارکت گسترده تمامی استان‌های کشور برگزار خواهد شد.

اسماعیلی، همچنین از تلاش این وزارتخانه برای گسترش کتابخانه‌های عمومی به منظور توسعه فرهنگ کتابخوانی خبر داد و افزود: به منظور گسترش فرهنگ کتابخوانی بنا داریم تا پایان دولت سیزدهم در همه ۱۰ هزار کتابخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور کتابخانه دایر شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در ادامه با بیان اینکه با احداث کتابخانه در شهرهای محروم، دسترسی مردم این مناطق نیز به کتاب تسهیل می‌شود، ادامه داد: سرانه مطالعه در پی آن افزایش می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، جشنواره انتخاب کتاب سال با حضور رئیس‌جمهوری برگزار خواهد شد که نشان از اهتمام دولت سیزدهم در زمینه‌های فرهنگی و هنری دارد.

انتهای پیام
captcha