به گزارش ایکنا از آذربایجانشرقی، اسفندیار صادقی، مدیرکل آموزش و پرورش استان، امروز، 19 مهرماه در نشست مشترک اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با وزیر آموزش و پرورش، اعضای شورای معاونان اداره کل و مدیران روسای نواحی و مناطق استان آذربایجان شرقی، گفت: مایل هستم از فرصت ارزشمندی که در اختیار اینجانب قرار گرفته، استفاده کنم و به نمایندگی از قاطبه عظیم فرهنگیان استان، گفت: در سایه اجرای منویات مقام معظم رهبری و با لحاظ سیاستهای دولت چهاردهم و برنامههای ریاست جمهوری، جناب آقای دکتر پرشکیان و تحت هدایت و راهبری عالمانه جناب آقای کاظمی، مقام عالی وزارت، شاهد انجام بسیاری از امور هستیم که باعث ایجاد رضایتمندی بیشتر در بین فرهنگیان شده؛ از جمله پرداخت کلیه مطالبات به دیون رفته فرهنگیان؛ طوری که در حال حاضر بدهی قابل توجهی باقی نمانده است.
وی به روز رسانی کلیه پرداختیها از جمله اضافه کار و اضافه تدریس که هر ماه با حقوق همان ماه پرداخت میشود و تاكيد مقام عالی وزارت به پرداخت اضافه تدریس همکاران با حقوق مهر ماه را مورد اشاره قرار داد و افزود: این اقدامات در کنار پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان سال ۱۴۰۳ که بصورت صددرصدی تسویه شد، همچنین توجه ویژه به مدارس شبانهروزی و اختصاص اعتبار ویژه برای این مدارس، افزایش قابل قبول سرانه دانشآموزی، توجه اهتمام ویژه به امر نماز و قرآن و نماد در مدارس که جزو اولویتهای وزارت خانه قرار گرفته است، در نوع خود بینظیر به حساب میآیند.
صادقی ادامه داد: در سایه این اقدامات و بسیاری از کارهای دیگر شاهد شروع سالتحصیلی آرام و بدون دغدغه بودیم و مهری ماندگار و در خور شان دانش آموزان این مرز و بوم را با شعار «توسعه عدالت؛ برای ایران، برای مدرسه» شروع کردیم که باعث رضایتمندی نسبی اولیا دانشآموزان و همکاران شد.
وی گفت: مجموعه اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی با استناد به اسناد بالا دستی از جمله سند تحول بنیادین مجموعه اقدامات خود را ضمن آسیبشناسی، نیاز سنجی، اولویتبندی، برنامه محوری و سیستمینگری آغاز کرده و ادامه داده است. یکی از مطالبات جدی و به حق ریاست محترم جمهوری که مورد تایید و تاکید مقام معظم رهبری نیز قرار گرفته است و وزیر محترم آموزش و پرورش نیز جزو سیاستههای اصلی آموزش و پرورش، بیان نمودهاند، عدالت در توسعه فضاهای آموزشی و ارتقا کیفیت آموزشی است.
صادقی خاطرنشان کرد: با الگوی مناسب کیفیت بخشی میتوان دانشآموزانی توانمند، مستقل، خود رهبر، پژوهشگر و متدین تربیت کرد و هر گاه فضای مدرسه باز خلاق و انسانی باشد، یادگیری مداوم، لذت بخش و عمیق خواهد شد. برخی از اقداماتی که در قالب نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی و پرورشی انجام پذیرفته را به سمع و نظر شما عزیزان میرسانم.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی افزود: گام اساسی در کیفیت بخشی وجود ساختمان و فضای فیزیکی مدارس است که در این باب، سرانه فضای آموزشی کشور ۵/۶ و سرانه فضای آموزشی استان ۵/۷ میباشد، ولی تعدادی از شهرستانها و مناطق سرانه فضای آموزشی بسیار پایینتری از استان و کشور دارند؛ از جمله سرانه فضای آموزشی شهر تبریز و برخی از شهرهای دیگر استان حداکثر ۳/۵ میباشد و علاوه بر آن در صد بالایی از ساختمانهای آموزشی عمری بالای ۳۰ سال دارند که این عوامل ضمن افزایش تراکم کلاسی، تاثیر مستقیمی نیز بر کیفیت آموزشی دارد.
وی بیان کرد: با حمایتهای نمایندگان محترم مجلس در این مورد بعد از شروع بکار دولت چهاردهم و با اهتمام ویژه ریاست محترم جمهوری و تلاشهای وزیر محترم آموزش و پرورش، اقدامات بسیار اساسی و ارزشمندی در قالب نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی و پرورشی صورت پذیرفته است که در این استان با اهتمام آحاد مردم خیرین، گرانقدر و اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس و آموزش و پرورش با راهبری و هدایت استاندار محترم، اقدامات بسیار خوبی صورت پذیرفته است؛ در حال حاضر تعداد ۲۸۳ پروژه در قالب ۱۳۰۰ کلاس درس در حال اجرا است که تعدادی از پروژهها به بهرهبرداری رسیده و تعداد دیگری هم تا پایان مهر افتتاح خواهد شد.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی افزود: در کنار اینها شرکت مس سونگون، پالایشگاه تبریز، بسیج سازندگی، اتاق بازرگانی و منطقه آزاد ارس و بسیاری از شرکتهای دیگر با شروع پروژه های مختلف در امر نهضت مدرسهسازی، یار و یاور آموزش و پرورش هستند. لازم به توضیح است که در سال ۱۴۰۳ خیرین مدرسهساز استان آذربایجان شرقی مبلغی بالغ بر دو همت، جهت احداث مدارس تعهد نموده و رتبه دوم کشوری را از آن خود کردند.
وی خاطرنشان کرد: بر همین اساس؛ تجهیز هنرستانها و ایجاد هنرستانهای جدید به خصوص تاسیس هنرستانهای جوار صنعت بر اساس توسعه متوازن، توسعه هنرستانهای جوار صنعت با انعقاد تفاهم نامه همکاری با صاحبان صنایع و تولیدیها و ادارات مختلف صورت پذیرفته است.
انتهای پیام