اسکان ۱۰۰ درصدی دانشجویان روزانه دانشگاه تبریز در خوابگاه
کد خبر: 4056925
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۲

اسکان ۱۰۰ درصدی دانشجویان روزانه دانشگاه تبریز در خوابگاه

معاون امور دانشجویی دانشگاه تبریز گفت: با اینکه حضوری شدن دانشگاه به یکباره اعلام شد توانستیم ۱۰۰ درصد دانشجویان روزانه دانشگاه تبریز را در خوابگاه‌های دانشگاه اسکان دهیم.

حسین امامعلی پور، معاون دانشجویی دانشگاه تبریزبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حسین امامعلی‌پور، معاون دانشجویی دانشگاه تبریز، امروز، ۲۴ اردیبهشت‌ماه، در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته‌ خوابگاه‌های دانشجویی، گفت: با اینکه حضوری شدن دانشگاه به یکباره اعلام شد توانستیم ۱۰۰ درصد دانشجویان روزانه دانشگاه تبریز را در خوابگاه‌های دانشگاه اسکان دهیم.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه تبریز سه خوابگاه دانشجویی دارد، افزود: ۲ هزار و ۷۸ نفر دانشجوی مرد و ۲ هزار و ۲۱ دانشجوی زن روزانه در خوابگاه‌های مجردی دانشگاه اسکان داده شده‌اند و دانشجویان شبانه هم از خوابگاه‌های خودگردان و استیجاری استفاده می‌کنند.

امامعلی‌پور، با بیان اینکه برای تجهیز خوابگاه‌های دانشجویی مجردی و آشپزخانه‌های دانشگاه سرجمع حدود ۶ میلیارد تومان هزینه شده است، بیان کرد: کار‌های ساخت خوابگاه دانشجویی متأهلی نیز به زودی در محل دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز شروع می‌شود و ۱۱۳ دانشجوی متأهل از این خوابگاه بهره‌مند خواهند شد.

معاون امور دانشجویی دانشگاه تبریز همچنین از ثابت ماندن هزینه غذای دانشجویان تا پایان سال خبر داد و افزود: برای رفاه حال دانشجویان، پنج رستوران مکمل نیز در این دانشگاه فعالیت می‌کنند که سعی می‌کنیم با افزایش یارانه غذا، هزینه اضافه به دانشجویان تحمیل نشود.

وی ادامه داد: هفته‌ خوابگاه‌ها تلنگری برای مسئولان و دانشجویان است تا وظایف خود را یادآوری کنند که ما سعی می‌کنیم تا حساسیت خود و مسئولان رده بالا را برانگیزیم تا اگر مشکلی در خوابگاه‌ها باشد، رفع شوند.

معاون امور دانشجویی دانشگاه تبریز افزود: اسکان در خوابگاه‌ها، یکی از دغدغه‌های اصلی دانشجویان غیر بومی است به‌ویژه در دانشگاه‌هایی که به اندازه‌ کافی خوابگاه نباشد، به یک معضل بزرگ تبدیل می‌شود.

امامعلی‌پور بیان کرد: به 100 درصد دانشجویان روزانه دانشگاه تبریز خوابگاه‌ تعلق گرفته است و برای دانشجویان شبانه نیز در شرایط خاص سعی می‌شود، خوابگاه ارائه شود اما این دغدغه برای جوانی که چندین سال در کنار خانواده زندگی کرده است، معایب و مزایایی دارد.

انتهای پیام
captcha