حذف مدارس کانکسی تا سه سال آینده در آذربایجان شرقی
کد خبر: 4077840
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۳

حذف مدارس کانکسی تا سه سال آینده در آذربایجان شرقی

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: ۳۹۰ مدرسه کانکسی در استان وجود دارد که تا سه سال آینده برچیده و مدارس جدید به جای آنها ساخته خواهد شد.

علیرضا صیادی، مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، علیرضا صیادی، مدیرکل آموزش و پرورش استان، امروز، 22 مردادماه، در جمع خبرنگاران گفت: ۳۹۰ مدرسه کانکسی در استان وجود دارد که تا سه سال آینده برچیده و مدارس جدید به جای آنها ساخته خواهد شد.

وی افزود: در روستا‌هایی که سکونت فصلی دارند، یا تعداد دانش آموز ان‌ها خیلی کم است و افزایش تعداد دانش آموز در روستا پیش بینی نمی‌شود، ساخت مدرسه به صرفه نیست، اما روستا‌هایی که سکونت دائم وجود دارد حتما مدرسه مناسب ساخته خواهد شد.

صیادی، با بیان‌اینکه هزینه ساخت یک کلاس درس در تبریز یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون‌ تومان و در مناطق محروم بیش از این رقم است خاطرنشان کرد: مدارس کانکسی مناطق کلیبر، هوراند و خداآفرین در رتبه نخست است و منطقه چاراویماق رتبه دوم را دارد که با اولویت مدارس کانکسی دارای بیش از ۱۵ نفر دانش آموز، ساخت مدارس را دنبال خواهیم‌کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی، اظهار کرد: اهمیت آموزش و پرورش بر هیچ کسی پوشیده نیست و همه‌ نظام‌های سیاسی دارای آموزش و پرورش و دستگاه تعلیم و تربیت هستند و براساس آیین و سنت کشورشان، آموزش و پرورش خود را اداره می‌کنند.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیز از یک قاعده و اصول اساسی تبعیت می‌کند و با تمام وجود در تلاش و تکاپو است تا بتواند مجموعه‌ آموزشی خود را بر اساس اهداف تعلیم و تربیت نظام جمهوری اسلامی تربیت کند. 

صیادی، افزود: آموزش و پرورش پس از پیروزی انقلاب اسلامی، از نظر کمی و کیفی خیزهای ارزشمندی برداشته و توفیقات فراوانی کسب کرده است که یکی از آنها پوشش تحصیلی است و آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران در این ۴۳ سال پیروزی انقلاب اسلامی در اقصی نقاط کشور توانسته است پوشش تحصیلی را حتی فراتر از انتظار پیش ببرد.

وی گفت: دفاع از خادمین آموزش و پرورش و عملکرد خوب معلمین پس از پیروزی انقلاب اسلامی و نوع خدماتی که به دانش‌آموزان ارائه کرده است، قابل تعظیم و تکریم است چراکه اجازه نداده است دانش‌آموزان دور از دسترس نظام تعلیم و تربیت قرار بگیرند و این مورد نباید نادیده گرفته شود.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی یادآور شد: به دنبال پیاده سازی سند تحول بنیادین در استان هستیم که در راستای اجرای سند تحول بنیادین، قرارگاه‌های مختلفی را تدارک دیده‌ایم و این مختصری از برنامه‌های ما در آموزش و پرورش استان است.

وی اضافه کرد: اولویت‌ اصلی ما پرداختن به ظرفیت‌ها است که یکی از این موارد، نیروی انسانی است؛ شاید در برخی از بخش‌ها با کسری نیرو مواجه باشیم اما همواره نیروهای ما آماده به کار و آماده به خدمت هستند؛ بنابراین خدمات این بزرگواران باید تکریم، تسهیل و مانع زدایی شود تا با خیال راحت در اختیار دانش‌آموزان باشند که برای پاسداشت آنها قدم‌های خوبی برداشته می‌شود تا بتوانیم این سرمایه را در اختیار آینده سازان کشور قرار دهیم.

وی خاطرنشان کرد: موضوع مهم دیگر تامین تجهیزات آموزشی است که برنامه‌های خوبی برای تامین تجهیزات تدارک دیده شده است و روزهای آینده برنامه‌های خوبی در این خصوص با محوریت هنرستان‌ها اعلام می‌شود.

انتهای پیام
captcha