زبان و ادب فارسی عنصر اصلی وحدت بین اقوام ایرانی است
کد خبر: 4120821
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۵
سخنگوی وزارت امور خارجه:

زبان و ادب فارسی عنصر اصلی وحدت بین اقوام ایرانی است

سخنگوی وزارت امور خارجه، زبان و ادب فارسی را یکی از مهمترین عناصر هویت و عامل وحدت بخش ایرانیان دانست و گفت: زبان فارسی نه تنها از مرزهای جغرافیایی کشور عبور کرده بلکه در ورای مرزهای سیاسی در آسیای مرکزی، شبه قاره هند، شمال افریقا و بالکان جایگاه تاریخی ویژه ای دارد.

ناصرکنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه، امروز، 19 بهمن‌ماه، در هفتمین جشنواره‌ علمی و فرهنگی «نشان شهریار» در دانشگاه تبریز، اظهار کرد: حضور در آذربایجان و شهر قهرمان پرور تبریز مهد دلاوری، علم، ادب، فقاهت، شجاعت و سلحشوری، سعادت بزرگی است که نصیب ما شد و دانشگاه تبریز نیز به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های ایران یکی از سرمایه‌های ارزشمند علمی کشور است.

وی ادامه داد: بدون تردید استاد شهریار یکی از نام‌آوران فرهنگ و ادب فارسی است و به‌همین دلیل سالروز درگذشت این استاد گرامی، به‌عنوان روز ملی شعر و ادب فارسی نام‌گذاری شده‌است.

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه زبان و ادب فارسی عنصر اصلی هویت‌بخشی و وحدت بین اقوام ایرانی است، خاطرنشان کرد: زبان و ادب فارسی نه‌تنها از مرزهای جغرافیایی کشور عبور کرده بلکه در بخش‌های گسترده‌ای از آسیای مرکزی، شبه قاره‌ی هند، کشورهای حوزه‌ی خلیج فارس، آفریقا و حتی بالکان جایگاهی تاریخی دارد.

کنعانی با اشاره به جایگاه بالای جایزه‌ بین‌المللی «نشان شهریار» خاطرنشان کرد: این جایزه‌ جهانی نشانه‌ای گویا از ارج نهادن و تجلیل از فعالین و پیشروان شعر و ادب فارسی بوده و در راستای رشد و شکوفایی فرهنگ و ادبیات فارسی و جایگاه شعر و ادب ایران در سرتاسر جهان است.

سخنگوی وزارت امور خارجه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رسالت و وظیفه این وزارتخانه در خصوص حمایت از گسترش و فرهنگ شعر و ادب فارسی در سرتاسر جهان گفت: وزارت امور خارجه یکی از اولویت‌های اصلی خود را در حوزه‌ی دیپلماسی، پشتیبانی از ایران‌شناسان و خادمان عرصه‌ی فرهنگ و ادب فارسی در کشورهای خارجی قرار داده و قویاً این اولویت را پیگیری می‌کند.

وی در خاتمه تأکید کرد: اعطاء جایزه‌ی ارزشمند بنام نامی استاد شهریار و برگزاری سایر برنامه‌های جهانی در خصوص این شعر و ادب فارسی فرصتی مناسب برای پژوهشگران جوان و شناخت و معرفی فرهنگ ایرانی به مخاطبان جهانی می‌باشد.

انتهای پیام
captcha