پیام استاندار آذربایجان‌شرقی به شانزدهمین جشنواره تئاتر رضوی
کد خبر: 4142730
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۵

پیام استاندار آذربایجان‌شرقی به شانزدهمین جشنواره تئاتر رضوی

استاندار آذربایجان شرقی همزمان با آغاز شانزدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی پیامی را صادر کرد.

عابدین خرم، استاندار آذربایجان شرقیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی اداره کل ارشاد استان، عابدین خرم، استاندار آذربایجان‌شرقی همزمان با آغاز شانزدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی پیامی را صادر کرد.

متن پیام به شرح زیر است:

ذکر پابوس شما از لب باران می‏‌ریخت / ابر هم زیر قدم‌‏های شما جان می‏‌ریخت

روز بر قامت خورشید فلک، شب در ماه/ نور از چشمه خورشید خراسان می‌‏ریخت

ایران اسلامی، مفتخر به میزبانی از ستاره تابناکی است که انوار جمال و کمالش، جای‌جای این مرزوبوم را منور ساخته و تشنگان ولایت را از سرچشمه‌های علم و فضیلت خود سیراب کرده است.

در طول تاریخ پرافتخار تشیع، عشق و ارادت پایان‌ناپذیر ایرانیان به حضرت ثامن‌الحجج، زبانزد خاص و عام بوده و هر عاشق دلداده‌ای با زبان و قلم و هنر خود، در بیان فضایل و مناقب آن امام مهربانی‌ها کوشیده است.

در ایام میلاد باسعادت حضرت علی بن موسی الرضا (ع)، میهن اسلامی‌مان شاهد برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و هنری با محوریت آن امام رئوف است؛ جشنواره تئاتر رضوی نیز به عنوان یکی از این رویدادهای مبارک، شانزدهمین دوره خود را به میزبانی تبریزِ عزیز و از هنر لبریز، تجربه می‌کند.

این جشنواره، بستری مناسب برای بازنمایی آموزه‌های تعالی‌بخش رضوی و اعتلای سرمایه‌های معنوی فرهنگ تشیع در قالب هنر تأثیرگذار تئاتر است که می‌تواند زمینه‌ساز شور و طراوت تازه‌ای در عرصه هنر کشور باشد.

اینجانب، با قدردانی از دست‌اندرکاران، برگزارکنندگان و شرکت‌کنندگان در این جشنواره فرهنگی و هنری، امیدوارم با توسل به یاد و نام نیکوی حضرت ثامن‌الائمه (علیه‌السلام)، شاهد تداوم و تاثیرگذاری این‌گونه اقدامات ارزشمند در عرصه فرهنگ و هنر باشیم.

یادآور می شود شانزدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی به دبیری کوروش زارعی و به میزبانی تبریز از 1 تا 5 خرداد ماه 1402 با اجرای 14 نمایش صحنه‌ای از 8 استان کشور از جمله آذربایجان‌شرقی، مازندران، همدان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، اردبیل، یزد و استان تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha