آثار جشنواره تئاتر رضوی از نظر موضوعی قابل دفاع هستند
کد خبر: 4143224
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۷
داور شانزدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی:

آثار جشنواره تئاتر رضوی از نظر موضوعی قابل دفاع هستند

سیروس همتی با اشاره به نمایشنامه‌های اجرا شده در شانزدهمین دوره جشنواره تئاتر رضوی گفت: تاکنون از لحاظ موضوعی آثار بسیار متفاوت و قابل دفاعی را در جشنواره شاهد بودیم.

سیروس همتی، بازیگر تئاتر و سینما

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی اداره کل ارشاد استان، سیروس همتی، داور شانزدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی، امروز، سوم خردادماه، در حاشیه برگزاری جشنواره تئاتر رضوی در تبریز در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه سوژه‌های خوبی برای نمایشنامه نویسی در حوزه رضوی و همچنین آثار ارزشی وجود دارد، گفت: قصه‌های مکتوب متنوع بسیاری در مورد مسائل جنبی، حرم و زوار داریم؛ حتی خود تعزیه امام رضا(ع) نیز دارای جذابیت ویژه ای است.

وی افزود: موضوعات جذاب زیادی در خصوص ساحت مقدس امام رضا(ع) وجود دارد و هنرمندان و علی‌الخصوص نویسندگان باید به دنبال این سوژه ها بروند.

داور شانزدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی خاطرنشان کرد: هر سوژه‌ و مطلبی که دغدغه علاقه‌مندان به حوزه تئاتر را بیان کند خوب است اما این امر نیاز به مطالعه و پژوهش دارد.

وی همچنین یادآور شد: اگر نمایشی، اجرایی شود که معضلات و مشکلات مربوط به دین و جامعه و قصه‌های مذهبی را جذاب بیان کند، برای علاقه‌مندان هم جذاب خواهد بود.

همتی، با تاکید بر لزوم حمایت از آثار فاخر گفت: اگر کمیته مربوط به بنیاد رضوی سال آینده طی فراخوانی، از چند نویسنده بخواهد که طرحها و نمایشنامه‌های جذابی آماده کرده و در قبال این نوشته‌ها از آنان حمایت کند، شاهد تاثیرگذاری بالاتری خواهیم بود.

داور شانزدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی گفت: تاکنون از لحاظ موضوعی آثار بسیار متفاوت و قابل دفاعی را در جشنواره شاهد بودیم.

گفتنی است؛ شانزدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی به دبیری کوروش زارعی و به میزبانی تبریز از اول تا پنجم خرداد ماه ۱۴۰۲ در حال برگزاری است.

انتهای پیام
captcha