کد خبر: 4324856
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۴۰۴ - ۱۵:۳۱
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی:

تکریم ارباب‌رجوع اولویت‌ نظام اداری است

اسفندیار صادقی با تأکید بر تکریم ارباب‌رجوع به عنوان یکی از اصلی‌ترین شاخص‌های حرفه‌ای بودن کارکنان گفت: رفتار مناسب و پاسخگویی به موقع به دانش‌آموزان، والدین و جامعه، نشانگر تعهد و مسئولیت‌پذیری است.

اسفندیار صادقی، مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی، اسفندیار صادقی، مدیرکل آموزش و پرورش استان، امروز، سوم دی‌ماه در جلسه شورای اداری آموزش و پرورش شهرستان جلفا، با اشاره به اهمیت پروژه مهر و آغاز سال‌ تحصیلی گفت: موفقیت در برنامه‌های آموزشی و تربیتی، مستلزم مشارکت فعال تمامی کارکنان از صف تا ستاد است و هر برنامه‌ای که به صورت منظم و هدفمند اجرا شود، زمینه‌ساز سال تحصیلی آرام و موفق خواهد بود.

وی افزود: بیش از هشت هزار بازدید در شش ماه نخست سال تحصیلی صورت گرفته است که معتقدم باید اثربخشی این بازدیدها در افزایش بهره‌وری و ارتقا عملکرد ملموس‌تر باشد. در بازدید از مدارس به دنبال حمایت و‌ کمک به همکاران باشیم و با رویکرد مناسب تلاش کنیم که نقاط ضعف و مشکلت با هم‌افزایی حل شود.

صادقی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به اهمیت توجه به سیاست‌های کلان وزارت آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: همه بخش‌های آموزش و پرورش لازم است با یک هماهنگی کلی پیش بروند و موضوعات اولویت‌دار ازجمله پنج برنامه مهم توسعه عدالت در فضاهای آموزشی، ارتقای کیفیت آموزشی و پرورشی، اقامه نماز در مدارس، گسترش فرهنگ قرآنی و درست‌خوانی قرآن و برنامه ملی نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان در برنامه‌ریزی‌ها مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی با تأکید بر اهمیت رعایت اخلاق و سلامت اداری بیان کرد: حفظ سلامت جسمی و روانی کارکنان و پایبندی به اصول اخلاق حرفه‌ای، نقش مهمی در ارتقای کیفیت مدیریت دارد.

وی همچنین بر لزوم افزایش اطلاعات شغلی و توانمندسازی کارکنان تأکید کرد و گفت: تسلط بر وظایف و مهارت‌های شغلی باعث می‌شود کارکنان بتوانند نقش مؤثری در موفقیت برنامه‌ها ایفا کنند.

صادقی در ادامه با تأکید کرد بر تکریم ارباب رجوع به عنوان یکی از اصلی‌ترین شاخص‌های حرفه‌ای بودن کارکنان گفت: رفتار مناسب و پاسخگویی به موقع به دانش‌آموزان، والدین و جامعه، نشانگر تعهد و مسئولیت‌پذیری است.

وی همچنین بر همکاری و تعامل مؤثر درون و برون سازمانی تأکید کرد و افزود: هماهنگی بین بخش‌های مختلف درون سازمانی و بهره‌مندی از ظرفیت بین بخشی و نهادهای مرتبط، برای پیشبرد اهداف آموزش و پرورش ضروری است.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی به اهمیت اسناد و مدارک و مستندسازی فعالیت‌ها اشاره کرد و گفت: توجه به ثبت دقیق فعالیت‌ها و مستندات، شفافیت را افزایش داده و از دوباره‌کاری جلوگیری می‌کند.

وی در پایان تأکید کرد که حرکت در راستای این اصول و سیاست‌ها، کلید ارتقای عملکرد و اعتماد عمومی به آموزش و پرورش است.

انتهای پیام
دبیر:
امرعلی گل محمدی
captcha