مدلی مناسب برای رتبه‌بندی کانون‌های تبلیغاتی ایجاد می‌شود
کد خبر: 4161700
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۵
معاون امور مطبوعاتی وزارت ارشاد:

مدلی مناسب برای رتبه‌بندی کانون‌های تبلیغاتی ایجاد می‌شود

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از اتخاذ تصمیمات لازم برای آغاز رتبه‌بندی کانون‌های تبلیغاتی خبر داد و گفت: در تلاش هستیم تا مدلی مناسب برای رتبه‌بندی کانون‌ها نیز ایجاد کنیم.

مهدی پور، معتون امور مطبوعاتی وزیر ارشاد

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی اداره کل ارشاد آذربایجان شرقی، فرشاد مهدی‌پور، معاون امور مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، روز گذشته، 19 مردادماه در نشست هم‌اندیشی با مدیران مسئول کانون‌های تبلیغاتی آذربایجان‌شرقی گفت: ما هیچ رسانه‌ای نداریم که به اندازه حوزه تبلیغات، مخاطب عمومی داشته باشد و این موضوع، اهمیت تبلیغات را نمایان می‌سازد که هر فرد در هر سطحی می‌تواند با آن ارتباط برقرار کند.

وی ادامه داد: با شیوه‌های تبلیغاتی رایج نمی‌توان در خصوص دهه‌های آینده صحبت کرد چرا که به مرور زمان، تبلیغات تحت تأثیر پیشران‌های فناوری قرار گرفته و فناوری‌هایی مثل هوش مصنوعی، نحوه انتقال پیام‌ها را تغییر می‌دهد.

مهدی‌پور گفت: هم‌اکنون وارد یک عصر جدیدی از تولید محتوا می‌شویم که این شکل از تولید محتوا نمی‌تواند با شیوه‌‌های قدیمی صورت بگیرد و برای شناخت این تغییرات نیاز به انواع دوره‌های آموزشی داریم.

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به صدور مجوز برای کانون‌های تبلیغاتی ادامه داد: در حال حاضر درگاه ملی مجوزها، برای مجوز کانون‌ها فعال شده و به صورت شفاف و در یک چارچوب عمومی، مجوزهای موردنیاز را صادر می‌کنیم.

وی همچنین از بازنگری قانون تبلیغات خبر داد و افزود: ظرفیت کمیته تبلیغات استان باید مورد استفاده قرار گیرد چرا که این کمیته، تمامی اختیارات لازم را داراست.

مهدی‌پور از اتخاذ تصمیمات لازم برای آغاز رتبه‌بندی کانون‌های تبلیغاتی خبر داد و گفت: همان‌طور که به مدل مناسبی برای رتبه‌بندی پایگاه‌های خبری و سایر رسانه‌ها رسیده‌ایم، در تلاش هستیم تا مدلی مناسب برای رتبه بندی کانون‌ها نیز ایجاد کنیم.

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: برخی مناسبت‌ها و برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی و سیاسی در کشور داریم که کانون‌ها می‌توانند همراهی لازم را در این نوع برنامه‌ها داشته باشند.

وی همچنین از تصمیم‌گیری‌ها در خصوص طراحی یک رویداد ملی در حوزه کانون‌های تبلیغاتی در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

انتهای پیام
captcha