اشعار شهریار مرزهای جغرافیایی و فرهنگی را پیموده است
کد خبر: 4169572
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۲

اشعار شهریار مرزهای جغرافیایی و فرهنگی را پیموده است

مدیرعامل سابق بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان، گفت: اشعار استاد شهریار به دلیل تأثیرگذاری توانسته مرزها را در نوردیده و در بسیاری از کشورهای جهان مطرح شود.

جوادشریف نژاد، مدیرعامل سابق بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی اداره کل ارشاد استان، جواد شریف‌نژاد، مدیرعامل سابق بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان، امروز، 27 شهریورماه، گفت: اشعار استاد شهریار به دلیل تأثیرگذاری توانسته مرزها را در نوردیده و در بسیاری از کشورهای جهان مطرح شود. 

وی با اشاره‌ای به نقش استاد شهریار و اشعار ایشان در ایجاد وحدت ملی افزود: اگر نیم نگاهی به اشعار استاد شهریار بیندازیم، متوجه خواهیم شد که شاکله اشعار ایشان بر مبنای وحدت خلق شده و محدوده جغرافیایی تعریف شده برای اشعار این استاد، کل ایران  است.

شریف‌نژاد، استاد شهریار را یکی از شعرای بسیار ارزشمند جهانی مطرح کرد و گفت: ایشان از نادر شعرایی است که وابستگی به گروه فکری خاصی نداشته و با واقعیت‌ها زندگی کرده و  شاخصه‌های الهی و انسانی را در اشعار خود گنجانده است.   

فعال عرصه فرهنگ آذربایجان‌شرقی ادامه داد: اشعار استاد شهریار به دلیل نفوذ کلامی بالای ایشان از مرزهای سیاسی و فرهنگی رد شده و به چند ده زبان دنیا نیز ترجمه شده که تاثیرات شگرفی نیز در فرهنگ آن کشورها داشته است. 

وی با تأکید بر لزوم توجه و پاسداشت بزرگان فرهنگی و ادبی کشور گفت: بزرگان فرهنگی ایران، همچون ستاره‌های فروزان ادب کشور بوده که باید مورد توجه و پاسداشت قرار گیرند.

شریف‌نژاد همچنین بر لزوم ایجاد کرسی‌های نقد و بررسی و تفسیر اشعار فارسی و امکان برگزاری کرسی‌های شهریارپژوهی در دیگر کشورها به خصوص کشورهای همزبان تأکید کرد. 

انتهای پیام
captcha