علاقه‌مند افزایش تعاملات فرهنگی با تبریز هستیم
کد خبر: 4170612
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۸
معاون فرهنگی شهرداری ارزروم:

علاقه‌مند افزایش تعاملات فرهنگی با تبریز هستیم

کوکسال یاووز گفت: به سبب وجود پیوند تاریخی تبریز و ارزروم و اشتراکات دینی و فرهنگی مشترک بین دو شهر، مشتاق و خواستار افزایش تعامل هرچه بیشتر با تبریز هستیم.

معاون شهردار ارزوم ترکیه، شهرداری تبریز

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، کوکسال یاووز، معاون فرهنگی شهرداری ارزروم ترکیه، روز جمعه 31 شهریورماه، در دیدار با معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز، گفت: به سبب وجود پیوند تاریخی تبریز و ارزروم و اشتراکات دینی و فرهنگی مشترک بین دو شهر، مشتاق و خواستار افزایش تعامل هرچه بیشتر با تبریز هستیم.

وی اظهار کرد: به اهمیت اقتصادی، جمعیتی و غنای فرهنگی تبریز واقف هستیم و هدف ما توسعه هرچه بیشتر تعاملات است و حتی در خصوص تبادل دانشجو نیز باید مذاکراتی داشته باشیم.

یاووز، با اشاره به خواهرخواندگی بین تبریز و ارزروم، تشریح کرد: از سال ۱۳۸۹ تفاهم‌نامه خواهرخواندگی بین دو شهر امضا شده و تعاملات و فعالیت‌های مشترکی داشته‌ایم ولی با شروع اپیدمی کرونا در خصوص این تعاملات توقف کوتاهی داشته‌ایم که از این پس چرخه این تعامل ادامه خواهد یافت.

معاون فرهنگی شهرداری ارزروم با بیان این‌که هدف ما افزایش روابط فرهنگی و هنری بین دو شهر است، ادامه داد: ما یک دفتر و آپارتمان در تبریز داریم و متقابلا در ارزروم نیز همین موارد برای شهرداری تبریز وجود دارد.

امیر نصیربیگی، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز نیز در این دیدار گفت: با توجه به قرابت‌های فکری و فرهنگی بین ارزروم و تبریز، امیدواریم تبادلات علمی، صنعتی، فرهنگی و هنری که جامعه را می‌سازند، بین دو شهر اتفاق بیافتد.

وی این دیدار را مقدمه‌ای برای مبادلات فرهنگی و هنری و تعاملات فرهنگی بین دو شهر دانست و افزود: در گذشته تجربه‌های موفقی در این حوزه رخ داده است و طی سال‌های اخیر این تعاملات کاهش یافته بود ولی از محبت و ارادت قلبی ما نسبت به شهر ارزروم و دوستان ما کم نشده است.

نصیربیگی، با بیان اینکه صبغه خوب و قابل قبول ارزروم در حوزه‌های مختلف به‌ویژه فرهنگ و هنر از موارد قابل اشتراک بین تبریز و ارزروم است، اضافه کرد: امیدواریم تجربه‌های پیشین اعم از تولیدات، هفته‌های فرهنگی و رفت‌وآمدهای هنرمندان و برگزاری جشنواره‌های مختلف در دستور کار قرار گیرد.

وی اظهارکرد: مفاخر و علمای تبریز قهرمان‌های بی‌بدیلی هستند که معرفی آنها می‌تواند به آثار فرهنگی بین هنرمندان تبریز و ارزروم منجر شود و برعکس این موضوع نیز می‌تواند اتفاق بیافتد که هنرمندان و مفاخر ارزروم معرفی شده و آثاری از آنها توسط هنرمندان تبریزی تولید شود.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز گفت: موقعیت ویژه شهر تبریز ایجاب می‌کند این تعاملات تقویت شده و ارتباطات مؤثر و تنگاتنگی در حوزه‌های مختلف داشته باشیم تا این تعاملات به همدلی و همزبانی بیشتر و تبدیل به مودت و برادری شود که می‌توانیم ارتباطات و تعاملات بیشتری در آینده داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha