امکانات سینمایی به استان‌ها سوق داده می‌شود
کد خبر: 4172818
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۳

امکانات سینمایی به استان‌ها سوق داده می‌شود

رئیس سازمان سینمایی، با اشاره به اینکه پیش از دولت سیزدهم امکانات و تجهیزات در پایتخت و کلانشهرها متمرکز بود، گفت: با این وضعیت به هنرمندان شهرستان‌ها توجه زیادی نمی‌شد ولی در دولت سیزدهم تلاش شده تا امکانات سینمایی در زمینه‌های اعتبار، تجهیزات و مراسم‌ها به استان‌ها سوق داده شود.

محمدخزاعی، رئیس سازمان سینمایی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی اداره کل ارشاد استان، محمد خزاعی، رئیس سازمان سینمایی، شامگاه 10 مهرماه، در مراسم دومین جشن مهر سینمای ایران و تجلیل از اساتید و فعالان عرصه فیلم و سینمای آذربایجان‌شرقی در مجتمع سینمایی ۲۲ بهمن تبریز، گفت: در دولت سیزدهم به حوزه فرهنگی هنری به ویژه سینما توجه ویژه‌ای شده است و روز گذشته ۲۲۱ امین سالن سینمای کشور در شهرستان محروم چاراویماق این استان به بهره‌برداری رسید.

وی اظهار کرد: شهرستان چاراویماق با حدود ۳۲ هزار نفر جمعیت و شهر قره آغاج با حدود هفت هزار نفر جمعیت در سایه توجه دولت سیزدهم صاحب سینما شد و این موضوع ناشی از سیاست تمرکززدایی از مرکز و توجه به استان‌ها و شهرستان‌های از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

خزاعی، با اشاره به اینکه جشن مهر سینمای ایران در دولت سیزدهم شکل گرفته است، گفت: به بهانه این جشن، اتفاق‌های خوبی در سراسر کشور شکل می‌گیرد و هر سال در این جشن یاد هنرمندان استانی گرامی داشته شده و از فعالان این حوزه تجلیل می‌شود.

رئیس سازمان سینمایی، با اشاره به اینکه پیش از دولت سیزدهم امکانات و تجهیزات در پایتخت و کلانشهرها متمرکز بود، ادامه داد: با این وضعیت به هنرمندان شهرستان‌ها توجه زیادی نمی‌شد ولی در دولت سیزدهم تلاش شده تا امکانات سینمایی در زمینه‌های اعتبار، تجهیزات و مراسم‌ها به استان‌ها سوق داده شود.

وی با اشاره به طراحی ۱۴ اقدام اساسی در سازمان سینمایی کشور، یادآور شد: این برنامه‌ها در حوزه‌های مختلف زیرساخت، رفاهی، تولید و تجهیزات به استان‌ها ابلاغ خواهد شد و هنرمندان و فعالان این حوزه می‌توانند از این برنامه‌ها بهره‌مند شوند.

خزاعی، گفت: یکی از این اقدامات در زمینه رفاهی مربوط به بخش مسکن هنرمندان است که بر اساس آن لیست هنرمندان فاقد مسکن تهیه شده و با تصویب در شورای عالی سینمای کشور در نیمه دوم سال مکان‌های واگذاری زمین به هنرمندان کشور شناسایی و عملیات احداث واحدهای مسکونی برای آنان آغاز می‌شود تا دغدغه هنرمندان فاقد مسکن رفع شود.

وی با بیان اینکه بازنشستگی از دغدغه‌های هنرمندان کشور است، ادامه داد: با توجه به اینکه هنرمندان با حقوق‌ها و بیمه بسیار پایین بازنشسته می‌شدند، در این زمینه با سازمان تامین اجتماعی جلسات مختلفی برگزار شده و در صورت تصویب در شورای عالی تامین اجتماعی، هنرمندان سینما و سایر هنرمندان می‌توانند در چهار، پنج سال آخر دوران فعالیت خود، خودشان بیمه‌های خود را ارتقا داده و با حقوق بیشتری بازنشسته شوند.

رئیس سازمان سینمایی، اختصاص یک هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال از سوی شورای عالی سینما در حوزه تجهیزات به استان‌ها را از دیگر حمایت‌های دولت سیزدهم از استان‌ها اعلام و اظهار کرد: بر اساس تفاهم نامه انجام شده بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون اجرایی رییس جمهور، این تجهیزات در نیمه دوم سال‌جاری به استان‌ها اختصاص می یابد.

وی ادامه داد: آیین نامه سینمای بومی و استانی مبتنی بر تهیه کننده و کارگردانی استانی و بر اساس استفاده از ظرفیت‌های بومی و دغدغه‌های استانی تهیه و ابلاغ شده است.

خزاعی، با اشاره به اینکه بودجه مورد نیاز برای آن نیز در حال تصویب است، افزود: با راه‌اندازی سینمای بومی بسیاری از دغدغه‌های سینماگران استانی رفع می‌شود و خواهند توانست در عرصه‌های تهیه کنندگی و کارگردانی در استان‌ها فعالیت کنند.

رئیس سازمان سینمایی، با اشاره به برگزاری چندین جشنواره از جمله جشنواره اقوام در تبریز در آینده، اظهار کرد: امید است جشنواره فیلم تبریز نیز امسال در این شهر احیا شود تا مبنایی برای شناسایی استعدادهای برتر باشد.

انتهای پیام
captcha