عملیات طوفان الاقصی رژیم صهیونیستی و حامیانش را تکان داد
کد خبر: 4174992
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۸
امام جمعه تبریز:

عملیات طوفان الاقصی رژیم صهیونیستی و حامیانش را تکان داد

حجت‌الاسلام آل‌هاشم، عملیات طوفان الاقصی را زلزله تکان دهنده برای رژیم صهیونیستی و حامیان غربی آنها عنوان و اضافه کرد: در حال حاضر یک قدرت نظامی مستقل در جوار سرزمین‌های اشغالی شکل گرفته است که در آینده می‌تواند تمام ارکان رژیم اسرائیل را به اضمحلال بکشاند.

حجت الاسلام آل هاشم، امام جمعه تبریز

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، امام جمعه تبریز، امروز، 21 مهرماه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تبریز، با اشاره به جنایت‌ها و اعمال ننگین رژیم اسرائیل در طی ۷۰ سال اخیر، گفت: وقاحت و خوی درندگی این رژیم منحوس در تاریخ بشر بی همتا است.

وی افزود: در طول تاریخ جهان به خصوص در دهه‌های اخیر هیچ رژیمی به اندازه صهیونیست‌های غاصب علیه ملتی مظلوم و دادخواه چنین اعمال وحشیانه و جریان کودک کشی راه نینداخته است.

آل‌هاشم، با بیان اینکه جنایت‌های این رژیم پلید را نمی‌توان در قالب کلمات تعریف و تفسیر کرد، اظهار کرد: متاسفانه تعدادی از رسانه‌های غربی و دستگاه‌های دیپلماسی کشورهای مدعی دموکراسی و حقوق بشر حملات وحشیانه و بمباران‌های بی وقفه در غزه و قتل عام غیرنظامیان و زنان و کودکان و ویرانی خانه‌ها بازتاب داده نشده است و برعکس از مظلومیت صهیونیست‌ها دم می زنند.

خطیب جمعه تبریز، بستن آب و برق توسط رژیم غاصب به روی مردم غزه را نشانه‌ای آشکار از خوی وحشی‌گری آنها برشمرد و یادآور شد: این روش‌های غیرانسانی به هیچ عنوان راه‌حل برون رفت از بحران در اسرائیل نیست و مردم آزاده جهان این موضوع را به خوبی درک کرده اند.

وی عملیات «طوفان الاقصی» و زمین گیر شدن اسرائیل را نشانه عزت مسلمانان و در عین حال اضمحلال تدریجی قدرت‌های پوشالی دانست و گفت: موفقیت‌های حماس در این عملیات غرور آفرین خط پایانی بر توسعه‌طلبی صهیونیستی و وهابیان رو به زوال است.

آل‌هاشم، عملیات «طوفان الاقصی» و زمین گیر شدن اسرائیل را نشانه عزت مسلمانان و در عین حال اضمحلال تدریجی قدرت‌های پوشالی دانست و گفت: موفقیت‌های حماس در این عملیات غرور آفرین خط پایانی بر توسعه‌طلبی صهیونیستی و وهابیان رو به زوال است.

امام جمعه تبریز، ادامه داد: این عملیات و پیروزی‌های رزمندگان فلسطینی به هیچ عنوان برای دشمنان آنها قابل تصور نبود، اما دوستان بر این امر باور داشتند، چون سال‌ها مقاومت فلسطین‌ها را دیده و بلوغ و کمال و استقامت و پیروزی دشمن بر قامت فلسطین نمایان بود.

وی با تاکید بر اینکه فلسطین هسته اصلی مبارزان ضد توسعه‌طلبی در دنیا است، یادآور شد: این پیروزی‌ها از درون خود فلسطینی‌ها بر آمده و می‌جوشد، در حالیکه رژیم غاصب در قطع آب و برق و گاز مردم و حتی انسداد مسیرهای رسیدن غذا به مردم و غیرنظامیان، بدترین نوع جنایت جنگی را مرتکب می‌شود.

آل‌هاشم، عملیات طوفان الاقصی را زلزله تکان دهنده برای رژیم صهیونیستی و حامیان غربی آنها عنوان و اضافه کرد: در حال حاضر یک قدرت نظامی مستقل در جوار سرزمین‌های اشغالی شکل گرفته است که در آینده می‌تواند تمام ارکان رژیم اسرائیل را به اضمحلال بکشاند.

خطیب جمعه تبریز به سفر اخیر ابراهیم زکزاکی به ایران اشاره رد و گفت: وی پس از چندین سال حصر و حبس خانگی وارد ایران شد و بدون تردید این روحانی انقلابی مرد تبیین و روشنگری است.

وی ادامه داد: زکزاکی به تنهایی در دل آفریقا الگوی جذب مردم با تبیین جهادی است و بدون توسل به زور و حتی بدون برخورداری از منابع و امکانات مالی، صدها هزار نفر را به اسلام و تشیع جذب کرد.

آل‌هاشم، به روز جهانی نابینایان برابر با ۲۳ مهر ماه اشاره کرد و افزود: این روز به جهت اهمیت دادن و توجه بیشتر به مشکلات و ایجاد محیط مناسب برای این افراد به عنوان عصای سفید نامگذاری شده است و بهانه‌ای برای پاسداشت افراد نابینا است.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، از مسئولان امر خواست برای رفاه و تامین امکانات لازم بریا این قشر تلاش کنند.

وی با اشاره بر هفته ورزش گفت: ورزش عامل سلامتی و نشان سلامتی یک جامعه است و  همچنین سلامتی هم عامل کار و تلاش بیشتر است؛ورزش عامل طول عمر و عمر طولانی و عامل خدمت نیز است. 

آل‌هاشم، ادامه داد: ورزش عامل تندرستی و تندرستی عامل خوش اخلاقی است و ورزش عامل بسیاری از رفع بیکاری و بدکاری است به طوریکه با ورزش  نیاز به زندان و بیمارستان کمتر می‌شود از این‌رو باید به مساله ورزش و ایجاد ورزشگاه در مناطق مختلف بیشتر عنایت داشته باشیم چراکه ورزشکار در پیری هم ‌از کار خود خیر می‌بیند.

انتهای پیام
captcha