غزه صحنه جنگ بین شرافت و وقاحت است
کد خبر: 4176925
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۸
مدیرکل ارشاد آذربایجان‌شرقی:

غزه صحنه جنگ بین شرافت و وقاحت است

سیدمحمدحسین بلاغی گفت: امروز جهان پرتلاطم درگیر جنگی است که در حقیقت نقطه ثقل آن در غزه روی می‌دهد اما وسعتی به پهنای یک جهان دارد و این جنگ، جنگ بین تفکرها و ملت‌ها نیست بلکه جنگ بین شرافت و وقاحت است.

بلاغی، مدیرکل ارشاد آذربایجان‌شرقی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی اداره کل ارشاد استان، سیدمحمدحسین بلاغی، مدیرکل ارشاد آذربایجان‌شرقی، روز گذشته، 29 مهرماه، در آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی خوشنویسی مشق عشق، گفت: امروز جهان پرتلاطم درگیر جنگی است که در حقیقت نقطه ثقل آن در غزه روی می‌دهد اما وسعتی به پهنای یک جهان دارد و این جنگ، جنگ بین تفکرها و ملت‌ها نیست بلکه جنگ بین شرافت و وقاحت است.

وی اتفاقات اخیر را به رغم تلخ و رنج‌آور بودن،‌ بشارتی برای آزادی‌خواهان جهان برشمرد و ادامه داد: براساس کلام صریح خداوند کسانی که مورد استضعاف قرار گرفته‌‌اند وارثان جهان خواهند بود و در برهه‌ کنونی مردم غزه پشتیبانی به نام جبهه‌ مقاومت و همراهی ملت‌های آزاده جهان دارند.

بلاغی با بیان اینکه امروز نه تنها جمهوری اسلامی بلکه مسلمانان جهان همراه رزمندگان جبهه‌ِ مقاومت هستند و پیروزی قدس شریف اتفاقی محتوم است، اظهار کرد: ما نیز در ایام دفاع مقدس شاهد چنین صحنه‌هایی در مرزهای ایران اسلامی بودیم؛ روزهایی که جوانان ما از جان و مال خود گذشتند و با دست خالی در برابر ابر قدرت های جهان ایستادند و پیروز شدند.

مدیرکل ارشاد آذربایجان‌شرقی، هنر آسمانی خوشنویسی را در خدمت شعائر دینی و فرهنگ ایثار و شهادت توصیف کرد که هنرمندان این عرصه آثاری شایسته و درخور خلق کرده‌اند.

وی ارسال ۲۸۰ اثر به دومین جشنواره خوشنویسی مشق عشق را نشان دهنده عشق و ارادت هنرمندان خوشنویس با فرهنگ متعالی شهادت دانست و اظهار امیدواری کرد تا با اهتمام متولیان این جشنواره و همراهی هنرمندان در سال‌های آتی شاهد برگزاری باشکوهتر جشنواره مشق عشق باشیم.

بلاغی، همچنین به رویکرد اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در دور جدید اشاره و اضافه کرد: در دوره جدید ۲ رویکرد مهم مبنای فعالیت‌ها است که یکی توزیع متناسب اعتبارات و خدمات فرهنگی در آذربایجان‌شرقی و دیگری مردمی سازی فرهنگ است.

مدیرکل ارشاد آذربایجان‌شرقی، با اشاره به اینکه توزیع اعتبارات اداره‌کل در حوزه فعالان مردمی در یک سال گذشته از ۲۰ درصد به بالای ۸۰ درصد افزایش یافته است،‌ ابراز امیدواری کرد تا این رقم در سال آینده به ۹۵ درصد ارتقا یابد.

انتهای پیام
captcha