برنامه‌های فرهنگی باید مسئله محور و نقطه‌زن باشد
کد خبر: 4177462
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۸

برنامه‌های فرهنگی باید مسئله محور و نقطه‌زن باشد

مدیرکل ارشاد آذربایجان‌شرقی گفت: برنامه‌های حوزه فرهنگ باید مسئله محور و نقطه‌زن باشد و براین اساس در این دوره تلاش می‌کنیم تا از فعالیت‌های بیهوده و خنثی در حوزه فرهنگ و هنر فاصله‌ بگیریم.

سیدمحمدحسین بلاغی، مدیرکل ارشاد آذربایجان شرقی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی اداره کل ارشاد استان، سیدمحمدحسین بلاغی، مدیرکل ارشاد آذربایجان‌شرقی، روز گذشته، اول آبان‌ماه، در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان جلفا، گفت: برنامه‌های حوزه فرهنگ باید مسئله محور و نقطه‌زن باشد و بر این اساس در این دوره تلاش می‌کنیم تا از فعالیت‌های بی‌خاصیت و خنثی در حوزه فرهنگ و هنر فاصله‌ بگیریم. 

وی با بیان اینکه جنگ امروز یک جنگ ترکیبی است و هدف‌گذاری دشمن بر روی فرهنگ و اعتقادات مردم است، افزود: دشمنان دریافته‌اند که با تمام مشکلات در عرصه اقتصادی باز هم اتحاد و یکپارچگی مردم را نمی‌توانند از میان ببرند بر این اساس تمام توان خود را در حوزه فرهنگ و اعتقادات مردم به کار گرفته‌اند.

بلاغی گفت: اهتمام مجموعه فرهنگ و ارشاد آذربایجان‌شرقی بر این است تا کارهای فرهنگی مجاهدانه، دغدغه‌مند، سریع، مؤثر و تحول‌آفرین انجام دهد.

مدیرکل ارشاد آذربایجان‌شرق با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در رابطه با مقوله فرهنگ، اظهار کرد: براساس منویات ایشان فرهنگ عمومی، ‌فرهنگ ملی و فرهنگ رسمی دوباره باید بازسازی انقلابی شود.

وی با اشاره به اینکه گستره‌ زمانی در تحولات فرهنگی طولانی مدت است، گفت: تحولات در این حوزه غیرملموس و زمانبر است و در برابر تحولات فرهنگی و برای بازسازی ساختار فرهنگ باید از راهبردهای هشیاری دائم در این عرصه، رصد و شناخت دقیق از مسائل روز و ارائه راهکارهای عالمانه و موثر و همچنین همگرایی و انسجام در کار فرهنگی پیروی کرد.

بلاغی، شورای فرهنگ عمومی را پارلمان و محل سیاستگذاری کلان همه فعالیت‌های فرهنگی برشمرد و افزود: هر فعالیت فرهنگی به لحاظ مبنایی به صورت کلان باید در شورای فرهنگ عمومی پایه‌گذاری و طراحی شود و محور برش استانی نقشه مهندسی کشور مبنای این پایه‌گذاری‌هاست.

مدیرکل ارشاد آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: براین اساس برش استانی مبتنی بر پنج مسئله کلان، ۱۵ راهبرد کلان و ۱۱۶ اقدام تهیه شده و در اختیار شوراهای فرهنگ عمومی شهرستان‌ها قرار گرفته و تمامی دستگاه‌های اجرایی باید هر فعالیتی که می‌کنند مبتنی بر برش استانی نقشه مهندسی کشور باشد.

وی همچنین بر لزوم سپردن کار به نهادهای مردمی و متدین تأکید کرد و گفت: رویکرد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز مبتنی بر ایجاد تشکل‌های مردمی است و در این راستا کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در شهرستان‌ها به عنوان بازوی اجرایی شورای فرهنگ عمومی می‌توانند در مردمی سازی فعالیت‌های فرهنگی و هنری نقش تاثیرگذاری داشته باشند.

بلاغی ادامه داد: سه مؤلفه غیرت، تدین و شجاعت مردم آذربایجان همواره در بیانات رهبر معظم انقلاب مورد تاکید بوده و ما سعی می‌کنیم با تأکید بر این سه مؤلفه و همچنین زیست بوم هر منطقه برنامه‌ریزی کنیم.

مدیرکل ارشاد آذربایجان‌شرق همچنین با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان جلفا، نامگذاری یک روز به نام روز ملی ارس، ‌انتخاب شهر جلفا به عنوان شهر خلاق چاپ و بسته‌بندی و اشتراک عمل و تعامل اقتصاد و فرهنگ در منطقه آزاد ارس را از جمله ظرفیت‌های های قابل توجه این منطقه عنوان کرد.

وی همچنین با اشاره به اتفاقات اخیر در غزه، گفت: امیدواریم در مواجهه با رویدادهای غزه ما نیز جزو کسانی باشیم که منتظر و یاریگران ظهور مصلح جهانی هستند تا مدینه‌ِ فاضله و جهان عاری از ظلم به صورت یکپارچه و موحد شکل گیرد.

انتهای پیام
captcha