نمایشگاه کتاب تبریز نقش مهمی در توسعه اقتصاد نشر دارد
کد خبر: 4178528
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۱
استاندار آذربایجان‌شرقی:

نمایشگاه کتاب تبریز نقش مهمی در توسعه اقتصاد نشر دارد

عابدین خرم با اشاره به اینکه تبریز در سایه برگزاری هجدهمین نمایشگاه کتاب، می‌تواند نقش اصلی را در ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی و توسعه اقتصاد نشر در منطقه شمال‌غرب ایفا کند، گفت: انتظار می‌رود مسئولان نقاط قوت و ضعف دوره‌های قبلی نمایشگاه را مورد توجه قرار دهند.

عابدین خرم، استاندار آذربایجان شرقی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی استانداری، عابدین خُرّم، استاندار آذربایجان‌شرقی، امروز، 7 آبان‌ماه، در جلسه شورای سیاست‌گذاری هجدهمین نمایشگاه کتاب تبریز، با تأکید بر لزوم هم‌افزایی همه نهادها و سازمان‌ها برای برگزاری نمایشگاه کتاب تبریز، گفت: این رویداد فرهنگی باید در شأن تبریز برگزار شود. 

وی با اشاره به اینکه ازسرگیری برگزاری نمایشگاه دغدغه اصلی من بود، افزود: این کار ارزشمند فکری و فرهنگی است که باتوجه‌ به موقعیت جغرافیای استان می‌تواند بعد فرامرزی هم داشته باشد.

خرم، با بیان اینکه شیوع کرونا هر چند سبب تعطیلی نمایشگاه شد، اما با تسهیلات اتخاذ شده، امیدوارم با احیای این رویداد فرهنگی، کتاب بار دیگر به سبد خانوارها برگردد، افزود: باید از همه ظرفیت‌های فرهنگی و متخصصان حوزه فکر، فرهنگ و هنر برای برگزاری نمایشگاه کتاب به نحو احسن استفاده شود.

استاندار آذربایجان‌شرقی یادآوری کرد: حضور چندساعته رهبر معظم انقلاب اسلامی در نمایشگاه کتاب تهران و حضور رئیس‌محترم جمهور و سایر مسئولان عالی‌رتبه کشورمان در آن نشان می‌دهد که برگزاری نمایشگاه کتاب به دلیل تأثیرگذاری آن با هیچ رویداد دیگری قابل‌مقایسه نیست.

وی تأکید کرد: درگیرکردن خانواده‌ها، مدارس و مراکز فرهنگی منطقه شمال‌غرب کشور با نمایشگاه مهم بوده و باید مورد توجه دست‌اندرکاران قرار گیرد.

خرّم با اشاره به اینکه تبریز در سایه برگزاری هجدهمین نمایشگاه کتاب، می‌تواند نقش اصلی را در ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی و توسعه اقتصاد نشر در منطقه شمال‌غرب ایفا کند، افزود: انتظار می‌رود مسئولان نقاط قوت و ضعف دوره‌های قبلی نمایشگاه را موردتوجه قرار دهند.

وی بیان کرد: بخشی از ظرفیت‌های فرهنگی، فکری و هنری تبریز به میدان نمی‌آیند که باید آسیب‌شناسی و از فرصت برگزاری نمایشگاه کتاب برای رفع این نقیصه نهایت استفاده شود.

استاندار آذربایجان‌شرقی بیان کرد: تبدیل‌شدن نمایشگاه کتاب به فروش اقلام غیرفرهنگی، انعکاس خوبی در نزد افکار عمومی ندارد که باید مدنظر برگزارکنندگان نمایشگاه قرار گیرد.

وی ادامه داد: برگزاری نمایشگاه مطبوعات نیز در کنار نمایشگاه کتاب به دلیل جایگاه درخشان تبریز در تاریخ مطبوعات ایران، حایز اهمیت بسیار بوده و می‌تواند به وزانت نمایشگاه بیفزاید.
 
خرم، با اشاره به این­که فرهنگ در این جامعه بیشتر از هر چیزی اصالت دارد، گفت: باتوجه‌ به هجمه فرهنگی، برگزاری نمایشگاه حجاب و عفاف در کنار نمایشگاه کتاب نیز اقدام ارزشمندی است که باید زمینه‌ساز مقابله با توطئه سرویس‌های امنیتی بیگانه برای مقابله بافرهنگ اصیل حجاب در کشورمان باشد.

 خرّم گفت: این نمایشگاه باید در زمینه ترویج فرهنگ حجاب و عفاف و تبلیغ و تبیین جایگاه آن در تاریخ و فرهنگ ایران اسلامی و تأثیرگذاری ماندگار آن مدنظر باشد.

وی با تأکید بر اینکه باید تهاجم ددمنشانه رژیم غاصب صهیونیستی و بحث شهادت و مظلومیت مردم مظلوم فلسطین در این نمایشگاه برجسته شود، افزود: باتوجه‌به خواهرخواندگی تبریز با غزه، وظیفه ما در مقایسه با دیگران در حمایت مردم مظلوم غزه و تبیین و تشریح جنایات صهیونیست‌ها سنگین‌تر است.

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه مسئولان فرهنگی و هنری سپاه عاشورا از فرصت نمایشگاه کتاب برای معرفی هر چه‌بهتر رویداد ملی کنگره ۱۰ هزار شهید آذربایجان‌شرقی حداکثر استفاده را بکنند، گفت: همه سازمان‌ها و نهادهای مرتبط و مسئول در برگزاری نمایشگاه کتاب تبریز ملزم به همراهی حداکثری برای برگزاری باشکوه این رویداد فرهنگی هستند و از بخش خصوصی نیز  انتظار می‌رود که پای‌کار باشد و به مسئولیت‌های فرهنگی و اجتماعی خود عمل کند.

انتهای پیام
captcha