جشنواره سراسری تئاتر خیابانی «تبریزیم» به کار خود پایان داد
کد خبر: 4178675
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۳

جشنواره سراسری تئاتر خیابانی «تبریزیم» به کار خود پایان داد

ششمین جشنواره سراسری تئاتر «تبریزیم» پس از سه روز رقابت با شناخت و معرفی افراد برتر بخش‌های مختلف به کار خود پایان داد.

جشنواره سراسری تئاتر، تبریزیم

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، ششمین جشنواره سراسری تئاتر «تبریزیم» پس از سه روز رقابت با شناخت و معرفی افراد برتر بخش‌های مختلف شامگاه هفتم آبان‌ماه به کار خود پایان داد.

یعقوب هوشیار، شهردار تبریز در این مراسم با تاکید بر اینکه این کلانشهر در طول تاریخ سابقه دیرین و بسیار درخشان در حوزه فرهنگ و هنر داشته است، گفت: این شهر به خاطر وجود اساتید و بزرگان هنرمند مهد تئاتر ایران زمین بوده است و این قدمت و افتخار باید توسط جوانان امروزی حفظ و بلکه تقویت شود.

وی هنر را مسیری بسیار کوتاه و مفید در انسان سازی و انسان بدن افراد بشر در تمام جوامع تعریف و اظهار کرد: هنر به خصوص در بخش نمایش و تئاتر می‌تواند بسیاری از گره‌ها و مشکلات جوامع بشری که امروز شدت بیشتری به خود گرفته است، باز کند.

هوشیار، با بیان اینکه هنر ابزاری بسیار مفید و موثر در تعمیم و گسترش معیارها و شاخص‌های انسانی است، یادآور شد: هنر زبان مشترک بین تمام کشورها و ملل است که هیچ مرز و حدی ندارد و علاوه بر زمان گذشته و حال جوامع، آینده کشورها را نیز می تواند به یهترین شکل ممکن ترسیم و تعریف کند.

شهردار تبریز، برگزاری ششمین جشنواره تئاتر خیابانی «تبریزیم» (تبریز من) را افتخاری بزرگ برای مدیریت شهری این کلانشهر دانست و گفت: تلاش می‌کنیم از سال آینده حوزه این جشنواره را به سطح بین‌المللی تعمیم دهیم.

هیات داوران در مراسم پایانی این جشنواره در بخش بهترین کارگردانی، رتبه اول را به «امیر امینی» برای نمایش سه دلقک و نصفی، رتبه دوم را به «مجتبی خلیلی» برای نمایش آهویی با روپوش قرمز و رتبه سوم را به «مسعود کردی» برای نمایش مردان آهنین اعطا کرد.

همچنین در بخش کار برگزیده نمایش‌ «شهر خوبان» به کارگردانی بهنام کاوه را برای حضور در جشنواره‌ سراسری بسیج، نمایش یک روز پر ماجرا را برای حضور در جشنواره لاهیجان و نمایش آهوئی با روپوش قرمز را به جشنواره مریوان و نمایش سه دلقک و نصفی نیز به جشنواره‌ بین‌المللی تئاتر فجر معرفی شدند.

بر اساس اعلام هیات داوران جایزه بهترین بازیگر مرد این جشنواره به «احمد شریفی» برای بازی در نمایش سه دلقک و نصفی تعلق گرفت و رتبه دوم به «وریا شاکری» برای نمایش یک روز پرماجرا و رتبه سوم نیز به طور مشترک به «بهنام کاوه» برای بازی در نمایش شهر خوبان و «مسعود کردی» برای نمایش مزردان آهنین اختصاص یافت.

در بخش بهترین بازیگر زن نیز مقام نخست به «کوثر شاهوردی» برای نمایش مردان آهنین، رتبه دوم به «آرزو علیپور» برای نمایش سه دلقک و نصفی و مقام سوم به «نازیلا امینی» برای اجرای نمایش یک روز پرماجرا تعلق گرفت.

عنوان برتر موسیقی به نمایش‌های زخمه، بهترین طراحی لباس برای نمایش ماندالا، بهترین طراحی فضا برای نمایش سه دلقک و نصفی و بهترین جایزه بهترین بروشور به نمایش کودکان کار اختصاص یافت.

انتهای پیام
captcha